امیری مقدم

استاندار کرمانشاه در پیامی با گرامیداشت روز روستا و عشایر و تبریک این روز به روستائیان و عشایر سختکوش استان، عنوان کرد: رونق سکونتگاه‌های روستایی و عشایری به عنوان تبلور حیات اقتصادی و اجتماعی جامعه، زیربنای توسعه پایدار روستایی و متوازن کشور است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا؛ در متن پیام «بهمن امیری‌مقدم» آمده است: نام روستا و عشایر همواره با فرهنگ و هنر، صفا، صمیمیت، کرامت و شرافت عجین بوده و این امر بیانگر روح لطیف و بزرگ مردمان این دیار می باشد که ریشه ای عمیق در تاریخ ایران دارد و نقش چشمگیر و تعیین کننده ای در اعتلای کشور به ویژه در خودکفایی اقتصادی و غنای فرهنگی داشته اند.

وی اظهار کرد: نواحی روستایی و عشایری ایران سرزمین مفاخر و مشاهیری بوده است که هرکدام به سهم خویش برای تعالی و شکوه این آب و خاک تلاش کرده اند و قطعا این راه تا دستیابی به قله های افتخار و عظمت نیازمند رهروانی شایسته برای افکار و ایده های آنان می باشد تا با اراده ای راسخ به جنگ چالش های آینده بروند و به بخشی از تاریخ موفقیت های این کشور تبدیل شوند.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: رونق سکونتگاه‌های روستایی و عشایری به عنوان تبلور حیات اقتصادی و اجتماعی جامعه، زیربنای توسعه پایدار روستایی و متوازن کشور است؛از این رو، اهمیت روستاها به عنوان کانون‌های ارزشمند تولید و ثروت‌آفرینی، باعث شده تا جایگاه آنها در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های توسعه ملی و منطقه ای در سال‌های اخیر پررنگ‌تر جلوه کند.

امیری‌مقدم افزود: بزرگداشت پانزدهم مهرماه روز ملی روستا و عشایر؛ پاسداشت تلاش های صادقانه و مجدانه انسان های زحمت کش و سخت کوش روستایی و عشایر است که نقش کلیدی و حیاتی در رشد و بالندگی کشور، تولید کالاهای اساسی، حفاظت از محیط زیست، مرزداری و امنیت و حفظ و ترویج ارزش ها و آداب و سنن فرهنگی و اجتماعی این مرز و بوم دارند.

وی در پایان گفت: اینجانب این مناسبت ملی را به اقشار مختلف جامعه روستایی و عشایری استان کرمانشاه تبریک عرض می نمایم و سعادت و بهروزی روستاییان گرانقدر و عشایر سخت کوش دیار سرافرازمان را از درگاه احدیت مسألت می نمایم.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از ۳۰ درصد آن در ۲ هزار و ۵۹۰ روستا سکونت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =