کد خبر: 35049
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
اشتغال روستایی

مجری طرحهای اشتغال بنیاد برکت در خراسان رضوی با اشاره به ۱۰ هزار طرح اشتغال خانگی و خرد مصوب در سال ۱۴۰۱ برای این استان گفت: ۶۰ درصد این طرحهای اشتغال آفرین محقق شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، ایمان مستفیه افزود:۳۰۰ میلیاردتومان تسهیلات برای تحقق حدود ۵۰ درصد سهمیه مصوب سال جاری در مدت یاد شده پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تسهیلگران بنیاد برکت هم اینک در ۸۰ بخش، ۷۹ شهر، ۱۶۹ دهستان و هفت هزار و ۱۰۰ روستا و آبادی خراسان رضوی در حال فعالیت هستند و ۶ مجری به عنوان تسهیلگر و هر کدام با حدود هفت تا ۱۰ نیروی انسانی به عنوان همکار بنیاد برکت در ۳۰ شهرستان خراسان رضوی همکاری و فعالیت دارند.

مجری طرحهای اشتغال بنیاد برکت در خراسان رضوی مهمترین رویکرد بنیاد برکت در طرحهای خرد و اشتغال خانگی را تاسیس و راه اندازی و تکمیل زنجیره تامین و ارزش عنوان و تاکید کرد: مهمترین کاستی موجود در حوزه اشتغال های خرد و خانگی ،‌عدم انتفاع کامل فعالان این حوزه از فعالیت و خدمات خود است و معمولا به صورت سنتی سود اصلی ناشی از فعالیتها به جیب واسطه ها و دلالان سرازیر می شود.

مستفیه افزود:در همین راستا با توجه به این که اکثر فعالیتهای اشتغالهای خرد در سطح روستاها در حوزه دامداری و کشاورزی و همچنین پوشاک است اولویت بنیاد نیز متناسب با این اولویت تکمیل زنجیره در هر بخش و روستا متناسب با همان ظرفیتهاست.

او اضافه کرد: ‌با همین رویکرد، طرح های دامداری و دامپروری سبک و سنگین در شهرستان های مرزی از جمله سرخس و طرح کشاورزی در شهرستان داورزن در حوزه پسته تکمیل و راه اندازی شده است.

مجری طرحهای اشتغال بنیاد برکت در خراسان رضوی گفت: تکمیل زنجیره تامین و ارزش در حوزه زراعی و باغی از جمله خشک کردن میوه با تهیه و تامین تجهیزات و دستگاه های خشک کن نیز در حال انجام است.

بنیاد برکت در ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۸۶ با رهنمود مقام معظم رهبری در ذیل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تأسیس شد تا به‌عنوان مجموعه‌ای برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته فعالیت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =