کد خبر: 34898
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
سردخانه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت : ۳۰۰ هزار تن محصول با قابلیت ذخیره در استان تولید می شود اما تنها ۱۲ هزار تن ظرفیت سردخانه ای در منظقه وجود دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی معتمدی به روز جمعه با اعلام این مطلب به خبرنگاران اظهار داشت : سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که ۳٠٠ هزار تن از این مقدار قابلیت نگهداری سردخانه‌ای دارد.

وی افزود: ظرفیت نگهداری سردخانه‌ای استان با توجه به تولید ۳۰۰ هزار تنی محصولات دارای قابلیت ذخیره سازی ، پایین‌تر از تولید منطقه است.

معتمدی ادامه داد: به علت کاهش تقاضا ، قیمت برخی اجناس از جمله روغن ، برنج و شکر در کهگیلویه و بویراحمد با ۲۰ درصد کاهش رو به رو بوده است.

وی به ثبات و کاهش قیمت برخی کالاهای اساسی در بازار اشاره کرد و گفت: پیش از این هر لیتر روغن خوراکی ۶۳ هزار تومان به فروش می‌رسید که در روزهای اخیر این مبلغ به ۵۱ تا ۵۳ هزار تومان کاهش یافته است.
وی دلیل کاهش قیمت برخی کالاهای اساسی را، روند نزولی تقاضای کالا در بازار ذکر کرد و افزود: قیمت برنج تولید داخل کشور و استان هم ۲۰ درصد کاهش یافته است.
معتمدی نژاد تاکید کرد ادامه روند کاهشی قیمت اقلام اساسی به عرضه و تقاضا مربوط است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =