کد خبر: 34867
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
سیل

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبار ویژه‌ای برای بازسازی روستای سیل‌زده بارده اختصاص پیدا کرد تا قبل از تخصیص اعتبارات ملی برای جبران خسارات، ساخت و ساز منازل آسیب‌دیده و آسفالت معابر پیش از شروع بارش‌ها آغاز شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، غلامعلی حیدری هفتم مهرماه در بازدید از روستای سیل‌زده بارده و در جلسه مدیریت بحران این روستا با اشاره به اینکه اقداماتی در راستای کمک به سیل‌زدگان از ابتدای وقوع سیلاب توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شده است، اظهار کرد: اما اقدامات کافی نیست، مسئولان کشوری از روستا بازدید به‌عمل آوردند، خسارات سیل پس از ارزیابی به هیات دولت برای تصویب و تخصیص اعتبار برای جبران خسارات ارسال شد، اما این کار زمان‌بر است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: اعتبار ویژه‌ای برای بازسازی روستای سیل‌زده بارده اختصاص پیدا کرد تا قبل از تخصیص اعتبارات ملی برای جبران خسارات، ساخت و ساز قبل از آغاز بارش‌ها آغاز شود.

وی با تاکید بر اینکه معابر روستای بارده باید به سرعت آسفالت شود، گفت: بازنگری طرح هادی روستا به نفع مردم در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار بگیرد، مصالح ساختمانی مانند میلگرد و سیمان به‌صورت رایگان در اختیار صاحبان منازل آسیب‌دیده از سیل قرار خواهد گرفت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این کار را تسریع کند.

حیدری با اشاره به اینکه پیگیری پرداخت تسهیلات بلاعوض برای بازسازی و تعمیر منازل روستای آسیب‌دیده از سیل در بارده باید تسریع شود، خاطرنشان کرد: برای ترمیم پل تاریخی روستا با هماهنگی میراث فرهنگی تصمیم گرفته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مقرر شد اعتباری برای بازسازی روستای بارده از محل حساب ۱۰۰ امام توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص پیدا کند، تخصیص این اعتبار مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: لایروبی و ترمیم سد خاکی روستای بارده تا قبل از آغاز بارندگی انجام شود، تیم ویژه‌ای به همین منظور در نظر گرفته شود، مسیل روستا توسط آب منطقه‌ای اصلاح و لایروبی شود تا در بارندگی‌های بعدی روستا دچار مشکل نشود.

حیدری با اشاره به اینکه نماینده بانک برای تسهیل در پرداخت تسهیلات سیل در روستای بارده مستقر شده است، یادآور شد: جهاد کشاورزی نسبت به لایروبی قنوات و کانال‌های کشاورزی و بندهای کشاورزی اقدام کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برای بازسازی ساختمان دهیاری روستای بارده نیز اعتباری اختصاص پیدا کند، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ترمیم جاده‌های روستایی و آسفالت و شانه‌سازی را انجام دهد.

وی توضیح داد: فرمانداری شهرستان بن و دهیاری روستای بارده، آسیب‌های وارده به زیرساخت‌های آب، برق و گاز را پیگیری کند تا هیچ خانواری با قطعی آب، برق و گاز مواجه نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =