مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه روستاییان فاقد بیمه شناسایی و تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند، گفت: اکنون پنج هزار و ۵۰۰ خانوار از روستاییان این استان مسمتری بگیر این بیمه هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سیروس محمودیان افزود: از این تعداد حدود سه هزار و ۵۰۰ خانوار متوفی از ساکنان مناطق روستایی و عشایری استان از مزایای مسمتری و خدمات این بیمه برخوردار هستند.

وی ادامه داد: حدود یک هزار و ۵۰۰ خانوار نیز از بیمه از کارافتادگی این صندوق بهره‌مند هستند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ۱۴۵ هزار خانوار روستایی و عشایری در استان هم اینک تحت پوشش خدمات درمانی و دیگر مزایای این صندوق بیمه قرار دارند.

محمودیان گفت: روستاییان و افراد ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه نزد این صندوق، بازنشسته محسوب شده و هر ماه مستمری می‌گیرند.

وی اضافه کرد: بازنشستگی، از کارافتادگی ناشی از کار، بیماری، حوادث و مزایای مستمری بازماندگان با امکان انتقال سوابق بیمه‌های اجتماعی از دیگر مزیت‌های این بیمه به شمار می‌رود.

محمودیان با بیان اینکه همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، یادآور شد: اقشار آسیب‌پذیری چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: هر فرد فاقد بیمه می‌تواند با مراجعه به ۹۸ دفتر کارگزاری این بیمه در سطح استان به صورت سالانه خود را بیمه کند.

روستاییانی که توانایی پرداخت حق بیمه خود را ندارند، می‌توانند به صورت اقساطی آن را پرداخت کنند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: روستاییانی که توانایی پرداخت حق بیمه خود را ندارند، می‌توانند به صورت اقساطی در ۲ یا چهار نوبت در طول سال اقدام به پرداخت آن کنند.

۵۵۰۰ خانوار روستایی در آذربایجان‌غربی مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی هستند

محمودیان جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کاهش اختلاف طبقاتی، تامین امنیت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد را از مهمترین اهداف صندوق بیمه اجتماعی عنوان کرد و افزود: مشاغل ۲۳۰ گانه بخش‌های مختلف کشاورزی با تایید سازمان جهاد کشاورزی یا نظام صنفی کشاورزی محل سکونت خود نیز می‌توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان درآیند.

وی یادآور شد: مشاغل زیربخش قالی‌بافان، صنایع‌دستی، دامپزشکی، مکانیزاسیون، صنایع‌ تبدیلی و تکمیلی، امور دام، منابع طبیعی و تولیدات گیاهی نیز از جمله مشاغلی است که صاحبان آنها می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.

محمودیان با اشاره به اینکه سامانه ٣٠٠٠٢٧ این سازمان آماده پاسخگویی به بیمه شدگان است، افزود: دریافت کدها و اطلاعات کارگزاری های این سازمان، دریافت نحوه کارکرد سامانه، دریافت شناسه پرداخت و همچنین پرداخت اقساطی حق بیمه از جمله خدماتی هستند که توسط این سامانه ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستاییان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند.

این صندوق یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است.

اطلاعات مربوط به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از طریق دهیاری‌ها، بهورزان خانه‌های بهداشت، ستادهای راهبردی شهرستانی شامل فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، ادارات جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش تامین می‌شود.

علاوه‌بر روستاییان و عشایر کارکنان شرکت‌های فنی مهندسی و شبه کشاورزی مستقر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کارکنان شرکت‌های نظام دامپزشکی نیز می‌توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

تمامی روستاییان و عشایر و کشاورزان غیرساکن که بالای ۱۸ سال سن دارند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها خودشان را تحت پوشش این صندوق قرار دهند تا بتوانند در زمان تهدید معیشت خانواده با عزت و کرامت از مزیت‌هایی که صندوق فراهم کرده است، استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =