کد خبر: 34674
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
محمد جواد عسکری

رئیس کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد دو میلیون تن از انواع نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی (ره) در انتظار تخصیص اعتبار برای ترخیص و ارسال به استان‌های کشور است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در باره وضعیت نهاده‌های دامی کشور در بنادر و میزان تامین مالی برای ترخیص این نهاده‌ها گفت، بر اساس اطلاعات دقیقی که به دست آورده ایم حدود ۲۴ کشتی به وزن ۱ میلیون و ۴۶۵ هزار تن نهاده‌های دامی در حال حاضر در لنگر گاه بندر امام در انتظار تخلیه بار هستند و به دلیل تخصیص نیافتن جریمه دیرکرد تخلیه بار یا دموراژ می‌گیرند.
عسگیری افزود ۱۵ کشتی دیگر به وزن ۹۲۰ هزار تن نهاده دامی در راه است که نیمه اول مهر ماه به بندر امام خواهد رسید و ۱۴ کشتی دیگر به وزن ۳۸۹ هزار و پانصد تن نهاده دامی منتظر بارگیری در مبدا هستند.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد در حال حاضر حدود ۲ میلیون تن انواع نهاده دامی در بندر امام تخلیه شده و آماده بارگیری به استانها، منتظر تخصیص اعتبار است و مجموعا ۳۳ هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار لازم است که این نهاده‌ها در اختیار تولید کننده در حوزه پروتیئنی سفید و قرمز قرار بگیرد.
عسگری خاطرنشان کرد کمیسیون کشاورزی مجلس در جلسات با رئیس جمهور، معاون ریاست جمهور، رئیس سازمان برنامه بودجه و وزیران جهاد کشاورزی و اقتصاد موضوع تامین اعتبار برای خرید و ترخیص نهاده‌ها دامی را پیگیری کرده و مقرر شد دستگاه‌های متولی مثل سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی این وظیفه را انجام دهند.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد تا کنون متاسفانه این اعتبار تامین نشده که منجر به اخلال در تولید شده است وبه همین دلیل به رئیس سازمان برنامه وبودجه و هم وزیر جهاد کشاورزی تذکر می‌دهیم چنانچه در اسرع وقت اقدام نکنند حتما از اهرم قانوین استفاده خواهیم کرد و در این راستا باید پاسخگو باشند و چنانچه نتوانند پاسخگو باشند مصداق ترک فعل خواهد بود ودر راستای نظارتی مان عمل خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =