کد خبر: 34618
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از آبرسانی به شش روستای شهرستان چگنی با جمعیت ۵۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، حمیدرضا کرموند امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: با وارد مدار شدن و بهره برداری از یک حلقه چاه وضعیت آبرسانی به پنج روستای شهرستان چگنی بهبود یافت.

وی گفت: با حفر و تجهیز یک حلقه چاه با دبی ۲۰ لیتر در ثانیه به آبرسانی به روستاهای «درمره»، «چم دانه»، «سیاه چم»، «گوران چم» و «تازه آباد» افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان عنوان کرد: تاکنون هزینه حفر و تجهیز این چاه در حدود یک میلیارد تومان بوده و با بهره برداری کامل از آن آبرسانی به روستاهای نام برده مناسب می‌شود.

کرموند تصریح کرد: با بهره برداری از یک حلقه چاه در شهرستان چگنی وضعیت آبرسانی ۳۲۰ خانوار روستایی و جمعیتی بیش از هزار و ۴۰۰ نفر بهبود می‌یابد.

وی افزود: به دنبال خشکسالی‌های چند سال اخیر و خشک شدن رودخانه «کشکان» بسیاری از منابع آبی و چاه‌های شهرستان چگنی با افت سطح مواجه شده و آبرسانی به مناطق شهر و روستا با مشکلاتی مواجه شد.

آبرسانی به ۶ روستای چگنی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در ادامه سخنان خود گفت: عملیات آبرسانی به روستاهای «شوراب»، «معدن گچ»، «شوراب پل»، «سرکانه»، «دره محمد قلی»، «چو دول دول» و روستای «چم کبود» شهرستان چگنی با اجرای شش کیلومتر و با پیشرفت ۹۰ درصد در حال اجرا است.

کرموند عنوان کرد: اعتبار آبرسانی به شش روستای چگنی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بوده و از منابع مالی استانی است.

وی بیان داشت: در عملیات اجرایی آبرسانی به این شش روستای شهرستان چگنی، تنش آبی ۱۴۸ خانوار با جمعیتی بیش از ۵۰۰ نفر برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =