کد خبر: 34399
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
چوب

پایگاه خبری پلیس انتظامی استان مازندران از کشف ۱۶ تن چوب قاچاق در شهرستان های تنکابن و نکا خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از توقیف ۲ دستگاه خودرو نیسان و کشف ۶ تن چوب جنگلی قاچاق خبر داد.

بهادر دیلمی با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران انتظامی در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیرمجاز چوب از جنگل، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی با کنترل مسیرهای کوهستانی ۲ خودروی نیسان حامل چوب های جنگلی را در یکی از محورهای روستایی شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به دستگیری ۲ قاچاقچی چوب در این عملیات، خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی نیسان ۶ تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگل های اطراف شهرستان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود، کشف کردند.

دیلمی، ارزش چوب های کشف شده بر اساس نظر کارشناسان را ۲۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ماموران انتظامی چوب های قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کردند.

قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا نیز در مورد کشف و ضبط چوب قاچاق در این شهرستان اظهار کرد: ماموران گشت انتظامی پاسگاه استخر پشت و پی رجه شهرستان نکا حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به ۲ خودروی کامیون و نیسان حامل چوب مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن ها را متوقف کردند.

وی از کشف ۱۰ تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از این خودروها خبر داد و افزود: کارشناسان ارزش چوب‌های کشف شده را بالغ بر ۲۵ میلیون تومان برآورد کردند.

عزیزی تصریح کرد: در این راستا ۲ قاچاقچی چوب نیز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی نکا در پایان با اشاره به پیامدهای ناشی از قطع بی رویه درختان و قاچاق فرآورده‌های جنگلی از مردم درخواست کرد: برای جلوگیری از سودجویی های افراد فرصت، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =