کد خبر: 34210
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
رئیس شورای عالی استان‌ها

رئیس شورای عالی استان‌ها بر لزوم امیدآفرینی در قالب بازتاب اقدامات دولت تاکید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، پرویز سروری در ابتدای نهمین اجلاس شورای عالی استانها گفت: پیامبر گرامی اسلام می فرمایند خداوند تاکید کرده که ای بندگان خدا و ای فرزندان آدم شما با من به انصاف رفتار نکردید من علاقه خود را با دادن نعمت به شما نشان دادم و شما دشمنی خود را با ارتکاب گناهان به من نشان دادید من خیر و خوبی برای شما نازل کردم و شما شر.

سروری با اشاره به این حدیث بر لزوم خدمت به مردم تاکید کرد و افزود: یکی از بزرگترین نعمتهای الهی این است که خداوند امکان خدمت به مردم را به فردی بدهد. بزرگترین نعمتهای الهی نوکری مردم است. خدمت به مردم و گره‌گشایی از کار آنها نعمت بزرگی است.

وی ادامه داد: خداوند میان همه انسانها به ما نعمت خدمت به مردم را داده و محبت ما را به دل مردم انداخته که به ما رای دهند و فرصت خدمت برای ما ایجاد شود. قطعا این رای با امید به ما داده شده تا مشکلات مردم حل شود. شکر این نعمت نیز برای جلب رضایت خداوند، خدمت به مردم است.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه تصویب قوانین و مصوبات یکی از جلوه های خدمت به مردم در نظام شورایی است، افزود: اگر قانونی وضع شود که روند درمان مردم را تسهیل کند و مشکل قشر زیادی از مردم را برطرف کند قطعا رضایت خداوند در این کار وجود دارد. ما مسولان بر روی لبه باریکی که یک طرف آن بهشت است و طرف دیگر آن جهنم حرکت می کنیم اگر به وظایف خود عمل نکنیم نعمت را تبدیل به دشمنی با خدا کرده ایم.

سروری با اشاره به هفته دولت گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد امید دادن به مردم باید سرلوحه کار همه ما قرار گیرد. رهبری معظم، امیدآفرینی به مردم را به عنوان یک استراتژی تغییر ناپذیر معرفی کردند که مسوولان باید امیدآفرین باشند و این موضوع در کلام و عمل تجلی پیدا کند.

وی با اشاره به پروژه بزرگ آب‌رسانی غدیر استان خوزستان گفت: کارشناسان می گویند این پروژه حداقل سه سال زمان نیاز داشت اما دولت در 10 ماه آن را به اتمام رساند. 26 شهر و 1600 روستا در قالب این طرح دارای آب شرب شدند و 4 میلیون و 700 هزار نفر در این شرایط نامساعد آبی مشکل آب شرب‌شان حل شد. اما این اقدام بزرگ چه بازتابی داشت؟

وی افزود: این کار بزرگ می‌توانست بسیار امیدآفرین باشد و همه می توانستیم در انعکاس درست و وسیع آن امیدآفرینی را تحقق کنیم ولی این اتفاق رخ نداد. عده‌ای اگر دولت یک جا کوتاهی داشته باشد آن را بزرگنمایی می‌کنند تا مردم ناامید شوند.

وی تاکید کرد: در شورای عالی استانها از دایره مقدماتی و ایجاد تعاملات اولیه با نهادها در حال ورود به حوزه عمل هستیم. برای مثال موضوع اسناد قولنامه ای که دغدغه بسیاری از مردم است در تعامل با وزارت کشور امروز با رای شما نمایندگان تصویب خواهد شد.

رئیس شورای عالی استانها به موضوع باغات اشاره و افزود: در حل  موضوع  باغات نقش آقای چمران آشکار است متاسفانه در 4 سال گذشته شوراها تصمیم غلطی به ویژه شورای شهر تهران در این زمینه اتخاذ کردند که مردم از آن متضرر شدند اما امروز کار مشترکی میان شورای عالی استانها و مجمع شهرداران کلانشهرها و شورای شهر تهران انجام شده که در قالب آن موضوع باغات تعیین تکلیف خواهد شد. امیدواریم شورای عالی استانها از این اجلاس به بعد وارد حوزه طرح‌هایی شود که هر جلسه بتواند گره‌ای از زندگی مردم باز کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =