کد خبر: 34191
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
مدرسه

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر گفت: یک مدرسه هفت کلاسه در روستای چندوکان شهرستان قصرقند و دیگری در روستای هوت آباد شهرستان چابهار قرار دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، حمیدرضا خان‌محمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: استان سیستان و بلوچستان جز استان‌های کم برخوردار از فضاهای آموزشی است به طوری که دانش آموزان این استان در لیست سرانه فضاهای آموزشی دومین استان از پایین جدول بهره مندی از امکانات آموزشی هستند. یکی از راهبردهای وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبودها و تحقق عدالت آموزشی، به کارگیری ظرفیت‌های نهادها و دستگاه‌های بیرونی مخصوصاً بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای ساخت فضاهای آموزشی است. این اقدام که با همکاری و مشارکت گروه‌های جهادی انجام می‌شود؛ در تلاش است تا معضل کمبود فضاهای آموزشی این استان را به سرعت حل کنند.

خان محمدی با بیان اینکه در آخرین اقدام دو مدرسه هفت کلاسه در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده است؛ گفت: یک مدرسه هفت کلاسه در روستای چندوکان شهرستان قصرقند و دیگری در روستای هوت آباد شهرستان چابهار قرار دارد که منابع لازم برای ساخت این دو مجتمع آموزشی از سوی بنیاد علوی تأمین شده است. کار ساخت این مدارس با رویکرد و عملیات نیروهای گروه‌های جهادی در کمتر از یک سال ساخته شده و تحویل آموزش و پرورش شده است تا مهرماه امسال افتتاح شود.

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر افزود: هر دو مدرسه بالغ بر ۴۰۰ دانش آموز استان را تحت پوشش قرار خواهند داد. این مسئله نشان می‌دهد تراکم جمعیت در این مناطق زیاد بوده و نیازمند ساخت مدرسه در این مناطق بوده‌ایم. یکی از اهداف دیگر سفر هم افتتاح قرارگاه عدالت تربیتی مکران است که این قرارگاه را در شهر چابهار خواهیم داشت تا بتواند به عنوان یک قرارگاه عملیاتی ضمن پیروی از ساختار تشکیلاتی قرارگاه، دستورات، راهبردها و مسائل را به پیش ببرد.

خان محمدی خاطر نشان کرد: همچنین از مواکب حسینی اربعین که در مسیر طریق الحسین استان سیستان و بلوچستان است؛ در حاشیه این سفر، بازدید به عمل آمد. این مسیر محل عبور زائران پاکستانی و زائرانی است که از مرز ریمدان وارد کشور ما می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =