میزخدمت

13 هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری در قالب طرح قرارگاه کرامت جذب شده اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد را بیمه کرده ایم و ۳۰ درصد دیگر تا پایان سال جذب خواهد شد.


تراکمه افزود: تمام افرادی ۱۸ سال تا ۵۰ سال سن که تحت پوشش بیمه‌ای و بازنشستگی نیستند می‌توانند در این صندوق بیمه شوند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت حق بیمه به صورت سالیانه است، اضافه کرد: دو سوم حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند و یک سوم را بیمه شده می‌دهد و حداقل حق بیمه برای سال جاری ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۵۹۶ هراز تومان است.

وی افزود: یک شخص ۱۸ ساله با عضویت در صندوق می‌تواند پس از ۳۰ سال پرداخت حق بیمه، به صورت ماهانه حقوق کامل را از این صندوق دریافت کند و در صورتی که شخصی همزمان با رسیدن به ۶۵ سالگی دارای ۱۵ سال سابقه بیمه باشد، بر اساس قوانین صندوق، ۵ سال سابقه پرداخت بیمه به سوابق او افزوده شده و با ۲۰ سال سابقه به بازنشستگی خواهد رسید.

ساکنین شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و قالیبافان و کشاورزان غیر ساکن در روستا، فعالان صنایع دستی، کارگران فصلی، کارگران ساختمانی، دام‌داران و زنبورداران می‌توانند در این صندوق بیمه شوند.

رحیمی ادامه داد: پرداخت مستمری از کار افتادگی و مستمری فوت به افراد تحت تکفل بیمه شده اصلی، از دیگر تعهدات صندوق بیمه اجتماعی است.

این صندوق دفترچه درمان مستقیم ندارد، اما افراد تحت پوشش این بیمه می‌توانند از خدمات سازمان بیمه سلامت استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =