کد خبر: 34008
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
اینترنت روستای جام سمنان

اینترنت پرسرعت شبکه همراه اول روستای جام شهرستان سمنان با سرمایه‌گذاری ۳.۴ میلیارد تومان، با حضور عباس گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای و دیگر مسئولان استانی و محلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مدیر مخابرات منطقه سمنان درباره این طرح اظهار داشت: با حمایت‌های‌ وزارت ارتباطات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، تجهیز روستای جام شهرستان سمنان به اینترنت پرسرعت شبکه همراه اول در قالب طرح USO یا خدمات عمومی و اجباری دولت، انجام شد.

مجید دارائی تصریح کرد: با هدف تحقق شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک و هوشمندسازی شهرها و روستاهای استان، فناوری نسل سه (۳G) و نسل چهار (۴G) همراه اول در روستای جام شهرستان سمنان نصب شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح قدرت دانلود بالای ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و قدرت آپلود بالای ۴۰ مگابیت بر ثانیه در روستا جام سمنان محقق می‌شود.

در آئین بهره‌برداری از طرح اینترنت پرسرعت در روستای جام شهرستان سمنان سیدیاسر حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، نیز ضمن معرفی مشخصات طرح و همچنین برنامه‌های در دست اقدام، تصریح کرد: با اجرای شبکه فیبرنوری روستایی و نصب و راه‌اندازی تکنولوژیLTE ۱۸۰۰  که از به‌روزترین تکنولوژی‌های تلفن همراه است با هزینه اعتبار ۳.۴ میلیارد تومان، روستای جام شهرستان سمنان، از اینترنت پهن باند برخوردار و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

عباس گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز رضایت از خدمات و فعالیت‌های مخابراتی و ارتباطی، از تلاش‌های مخابرات منطقه سمنان و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =