کد خبر: 33968
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
دام

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به حضور جهادی دامپزشکان همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس، گفت: این افراد با حضور در سطح مناطق محروم و عشایری و صعب‌العبور و همچنین روستاهای هدف شهرستان فردوس به ارائه خدمات تخصصی دامپزشکی خواهند پرداخت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمد اصغرزاده با اشاره به رزمایش قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی از روز گذشته به مدت سه روز در خراسان جنوبی، اظهار کرد: این رزمایش با همکاری استانداری، سازمان بسیج سازندگی، اداره کل دامپزشکی، اداره کل عشایر، سازمان بسیج عشایر و سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی گفت: در مجموع ۴۰ اکیپ که شامل ۱۲ اکیپ خارج از استان و ۲۸ اکیپ از داخل استان در این رزمایش آماده خدمت رسانی خواهند بود که اکیپ‌ها شامل ۱۵۳ نفر دامپزشک و کارشناس و کاردان و تکنسین دامپزشکی است.

اصغرزاده بیان کرد: مناطق روستایی عشایری در این رزمایش  شامل ۱۱۵ منطقه خواهد بود  که در قالب اکیپ‌های واکسیناسیون، سم پاشی، ضدعفونی، درمان و آموزش به ۸۷۵۸ خانوار روستایی عشایری خدمات ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس در روز ۱۳ شهریورماه، ۸۰ نفر در قالب ۲۰ گروه جهادی تخصصی دامپزشکی به ارائه خدمات دامپزشکی خواهند پرداخت، تصریح کرد: اجلاسیه ملی جهادگران، به مناسبت سالگرد حضور و فعالیت جهادی مقام معظم رهبری در زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس و به عنوان مبدأ اردوهای جهادی در کشور برگزار می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی خراسان حنوبی افزود: این گروه‌های جهادی از دامپزشکان و تکنسین‌های دامپزشکی در قالب رزمایش جهاد مقدس و اجلاسیه ملی جهادگران، از استان‌های تهران، سمنان، خراسان رضوی، یزد و کرمان و خراسان جنوبی با تشکیل ۲۰ گروه، در سطح مناطق محروم و عشایری و صعب‌العبور و همچنین روستاهای هدف شهرستان فردوس به ارائه خدمات تخصصی دامپزشکی خواهند پرداخت.

وی، مهم‌ترین زمینه فعالیت‌های این گروه‌های دامپزشکی را واکسیناسیون دام و طیور، مشاوره و درمان، مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام و جایگاه دام عنوان و ابراز امیدواری کرد: افزایش این فعالیت‌های جهادی و تخصصی موجب کاهش مشکلات دامداران و بهره‌برداران بخش دام وطیور شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =