کد خبر: 33955
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲
استاندار گیلان

استاندار گیلان با بیان اینکه تا سال آینده تمامی روستاهای گیلان از نعمت آب برخوردار خواهند شد، تصریح کرد: دولت، اعتبارات خوبی به منظور توسعه آبرسانی به مناطق‌ مختلف کشور اختصاص داده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، پروژه آبرسانی به روستای دوران محله بخش چابکسر شهرستان رودسر با حضور استاندار گیلان افتتاح شد. برای اجرای این پروژه، ۱۱ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع اجرا و هفت میلیارد تومان هزینه شده است.

اسدالله عباسی در مراسم افتتاح این پروژه‌ با بیان اینکه حضور در کنار مردم برای بنده یک افتخار محسوب می‌شود، اظهار کرد: یکی از شعارهای دولت مردمی حضور مسئولان در بین مردم و شنیدن درد دل آنان است و در همین راستا تاکنون بیشتر از ۱۰۰ سفر شهرستانی به نقاط مختلف استان گیلان داشتم.

وی با اشاره به لزوم محرومیت‌زدایی در کشور و به ویژه استان گیلان توسط دولت مردمی، گفت: حق مردم دوران محله این بود که خیلی زودتر از نعمت آب شرب و آشامیدنی برخوردار شوند و بنده به عنوان خادم مردم از همه اهالی دوران محله شهرستان رودسر عذرخواهی می‌کنم.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از اهداف دولت‌ سیزدهم را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در کشور دانست و افزود: در کشور و استان گیلان پروژه‌های نیمه تمام بسیار زیادی وجود دارد که از دولت قبل باقی مانده لذا یکی از اهداف دولت مردمی تکمیل این پروژه‌هاست.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به کاهش تنش آبی در استان گیلان بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در خصوص کاهش تنش آبی به استان گیلان تعلق گرفته و با تکمیل سد و تصفیه خانه پل رود بخش اعظمی از تنش آبی در شهرستان چابکسر و دیگر مناطق گیلان از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه گردشگری یکی از مزیت‌های استان گیلان است، تصریح کرد: این بدان‌ معنا نیست که اراضی خود را ارزان در اختیار گردشگران قرار داده و آنان با ساخت ویلاهای مجلل، سبک زندگی روستایی را تغییر دهند و باعث تولید انبوه زباله در این استان شوند.

استاندار گیلان یکی از آفت‌های این استان را ویلاسازی‌های بسیار زیاد دانست و گفت: اگر فرد روستایی بخواهد برای فرزند خود در اراضی مربوطه منزل مسکونی احداث کند این مجوز را دارد و بنده این مصوبه را به تمامی شوراها و دهیاری‌ها ابلاغ کردم.

عباسی با بیان اینکه تبدیل روستا به ویلانشینی مورد تایید و پسند دولت نبوده و با آن برخورد می‌شود، افزود: روستاییان ولی نعمتان این نظام مقدس بوده و باید بهترین امکانات رفاهی برای آنان فراهم شود لذا اگر عضو شورا یا دهیار و یا عضو کمیسیون ماده ۹۹ و ۱۰۰ خلاف مقررات پروانه‌ای را امضا کنند در صورت تایید تخلف، تمامی هزینه‌ها و خسارات وارده از آن عضو گرفته می‌شود.

وی‌ با تاکید بر لزوم توجه به خدمت بی منت به مردم در عرصه‌های مختلف بیان کرد: بنده به عنوان استاندار گیلان نسبت به مردم در این استان تعصب دارم و از هیچ تلاشی برای توسعه زندگی روستایی در این استان‌ دریغ نخواهم کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش ویلاسازی در افزایش مصرف آب شرب در روستاهای این استان تصریح کرد: یکی از معضلات استان گیلان افزایش مصرف آب در روستاها و آن هم به دلیل ویلاسازی‌های بی مورد است، زیرا اگر ویلاسازی در روستاها کاهش پیدا کند میزان آب توزیع شده در آن روستا کفاف جمعیت را می‌دهد.

عباسی با بیان اینکه در هفته دولت بنده به تمامی نقاط استان گیلان و حتی دور افتاده‌ترین منطقه رفتم، عنوان کرد: کمبود امکاناتی همچون آب، برق و گاز به وضوح مشاهده نمی‌شود و اگر جایی مشکلی هم وجود داشته باشد، دولت بر اساس وظیفه ذاتی خود آن معضل را برطرف می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مکان‌های غیر مولد باید در استان گیلان مولد شوند، گفت: اگر دستگاهی نتواند مکان‌های غیر مولد را مولد کند خودمان ورود کرده و آن مکان‌ را از حالت راکد خارج کرده و در راستای توسعه منطقه از آن بهره‌مند می‌شویم.

استاندار گیلان شهرستان رودسر، اشکورات و چابکسر را سرشار از ظرفیت کشاورزی معرفی کرد و افزود: بخش اعظمی از محصولات کشاورزی استان مانند فندق، گردو و کیوی در این شهرستان تولید شده و همچنین باغات گل و گیاه بسیار زیادی در این منطقه وجود دارد؛ به این دلیل‌ به فرماندار دستور می‌دهم اعتبارات کشاورزی را به صورت عادلانه در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و باغداری قرار دهد.

عباسی بیان کرد: در یک سال گذشته از ۷۰۵ واحدی تولیدی راکد در گیلان ۱۰۷ واحد فعال و برای بیش از ۲۰۰۰ نفر در استان اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تا سال آینده تمامی روستاهای گیلان از نعمت آب برخوردار خواهند شد، تصریح کرد: دولت، اعتبارات خوبی به منظور توسعه آبرسانی به مناطق‌ مختلف کشور اختصاص داده لذا اگر روستایی در دستور کار به منظور آبرسانی قرار ندارد باید در دستور کار قرار گیرد تا مشکل آب شرب در تمامی ‌مناطق روستایی برطرف شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه عدم قطعی برق در استان گیلان یک کار جهادی و بی نظیر بوده است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته میزان تولید و مصرف آب و همچنین میزان بهره‌وری برق را در استان بررسی کردیم و با کاهش یک ساعته زمان کار ادارات در استان به کاهش مصرف برق در گیلان کمک شایانی شد.

عباسی با بیان اینکه در دولت مردمی هیچ پروژه‌ای به دلیل کمبود اعتبار نباید نیمه تمام باقی بماند، تصریح کرد: دولت گذشته بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی بر دوش دولت سیزدهم در کنار کسری بودجه ۴۷۰۰ میلیارد تومانی گذاشت و این دولت ماهانه ۱۱ هزار میلیارد تومان بدهی دولت یازدهم و دوازدهم را پرداخت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =