کد خبر: 33903
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سقف اعتبارات این بخش با تلاش استاندار و پس از سفر محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی از ۸۵۵ به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید عماد شاهرخی در جشنواره عسل روستای کفراج شهرستان دلفان افزود: با این اقدام بخشی از عقب ماندگی های استان از جمله تبدیل ۹۰۰ کیلومتر کانال آب بر سنتی، تکمیل ایستگاه های پمپاژ نیمه کاره ۱۸ ساله و اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون فضای کار در بخش کشاورزی لرستان فراهم است تصریح کرد: نگاه به بخش کشاورزی استان تغییر و با دستور استاندار و هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، اعتبارات تملک دارایی امسال ۶۰ درصد افزایش یافته است.

شاهرخی اضافه کرد: ارزش افزوده کشاورزی استان قبل از انقلاب ۹ درصد بود و اکنون در این استان و کشور به ترتیب ۲۴ و ۱۸ درصد است همچنین اشتغال بخش کشاورزی کشور ۱۹ و در لرستان ۲۹ درصد اعلام شده است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی لرستان مصمم به خدمت و توسعه است و در یکسال گذشته اقدامات جهادی و انقلابی را در دستور کار داشته است به عنوان مثال مشکلات منطقه سیلزده پرسک طی دو هفته بدون اخذ اعتبار انجام شد و یک ایستگاه پمپاژ تخریب شده نیز با هزینه ۲.۵ میلیارد تومان آماده بهره برداری شد و ۴۰۰ هکتار باغ استراتژیک انجیر از خشکسالی نجات بافت.

علی حیدری رییس اتحادیه زنبورداران لرستان نیز گفت: از مجموع ۱۰۵ هزار زنبوردار در کشور چهار هزار نفر در استان فعال هستند و آمادگی دارند به عنوان همیار محیط زیست و محیط بان منابع طبیعی به صورت رایگان همکاری کنند.

وی اظهار داشت: باتوجه به نقش مهم زنبور عسل در امنیت غذایی، فعالیت های گرده افشانی در کشور و استان متوقف شده است که باید از سر گرفته شود.

وی خواستار اجباری شدن استاندارد عسل شد و گفت: زنبورداران استان شبه عسل تولید نمی کنند و پیشنهاد می شود عسل عرضه شده در فروشگاه های زنجیره ای آزمایش شود.

یکهزار نفر جمعیت روستای کفراج دلفان به کار تولید عسل مشغول هستند و به کفته مسوولان،تولید ۷۵۰ تن عسل از این روستا در سال، از میانگین استان و کشور بیشتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =