کد خبر: 33685
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
طرح هادی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طرح هادی ۱۲۳ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۱۱۹ میلیارد ریال بازنگری شد.

به گزارش روستانیوز، رضا خواجه‌ای صبح امروز (۵ شهریورماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در یک سال گذشته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان توانسته با هدف فراهم‌ کردن زمینه توسعه، رفع محرومیت و شتاب‌بخشی به بهسازی سکونت‌گاه‌ها، بازنگری طرح هادی را در ۱۲۳ روستای استان انجام دهد.

وی با بیان اینکه برای بازنگری طرح هادی ۱۲۳ روستا اعتباری بالغ بر ۱۱۹ میلیارد ریال اختصاص داده شده است، افزود: طرح هادی یک مطالبه ملی محسوب می‌شود و در بیشتر روستاها این خواسته بر اساس نیاز و در برخی مواقع الحاق اراضی افراد به محدوده بافت برای انجام ساخت و ساز است.

این مسئول ادامه داد: اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ساماندهی وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و خدمات زیست‌محیطی انجام می‌شود.

خواجه‌ای تصریح کرد: این طرح‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول‌گذاری، سنگ‌فرش، میدان‌سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده‌روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه بازنگری طرح هادی روستایی نقش به سزایی در توسعه این جوامع دارد که با اجرای آن مهاجرت به شهرها کاهش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: با بازنگری طرح هادی، نیازهای جدید برای توسعه روستا شناسایی و برنامه‌ریزی لازم بر اساس نیازهای جدید انجام شود که می‌توان گفت تهیه این طرح ظرفیت‌های توسعه‌ای و مزیت‌های سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =