کد خبر: 33655
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
راه روستایی

۳۵ طرح بهسازی و آسفالت و احداث راه های روستایی آذربایجان شرقی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، برای اجرای این طرحها به طول ۲۵۰ کیلومتر بیش از ۵۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این‌طرح‌ها تسهیل تردد روستاییان و کاهش مشکلات آنها برای رفت آمد است، اضافه کرد: این طرح ها در جغرافیای وسیع استان اجرا شده و برای اجرای این تعداد راه روستایی، ۲۲۰ هزار تن آسفالت ریزی شده است.
اروجعلی علیزاده افزود: ۲۷۵۴ روستا در اذربایجان شرقی وجود دارد که از این تعداد ۱۸۵۰ روستا راه آسفالته دارند.
استاندار آذربایجان شرقی هم در مراسم افتتاح این طرح‌ها، گفت: در حوزه راه نسبت به متوسط کشوری عقب افتادگی در استان داشتیم که با پیگیری های انجام شده و طی 8 ماه کار جهادی فراگیر در ۷۰ نقطه استان که عمدتاً مناطق محروم بودند، عملیات راهسازی انجام شد.
عابدین خرّم افزود: با تامین اعتبارات و منابعی که در سفر رئیس جمهور اختصاص یافت، در یک و نیم سال آینده در خصوص بهره مندی از راه های ایمن و مناسب، به متوسط کشوری خواهیم رسید.
وی یادآور شد: تکمیل کریدورهای شرق و‌ غرب استان در دست اقدام است و امیدواریم این عقب ماندگی که در وضعیت ترانزیتی استان پیش آمده، سر و سامان پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =