کد خبر: 33623
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
دام

همزمان با آغاز هفته دولت، اردوی جهادی دامپزشکی در مناطق کم برخوردار شهرستان گرگان و گمیشان برگزار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر،  همزمان با آغاز هفته دولت، اردوی جهادی در مناطق کم برخوردار شهرستان گرگان و گمیشان برگزار شد.

این اردو به منظور ارائه خدمات بهداشتی رایگان به دامداران مناطق صعب العبور و کم برخوردار شهرستان گرگان و گمیشان برگزار شده است.

مناطق صعب العبور کوهستانی ارتفاعات شاهکوه شهرستان گرگان و روستاهای محروم آلتین تخماق و گمیشان از جمله مناطق تحت پوشش این اردو بوده که با حضور اعضا بسیج و اکیپ‌های پیشگیری از بیماری‌های دامی دامپزشکی استان و شهرستان انجام شده است.

در این اردوی جهادی تعداد سه اکیپ عملیاتی از اداره کل دامپزشکی استان و ۶ اکیپ عملیاتی از شهرستان‌ها به این مناطق اعزام شدند.

از مجموعه اقدامات عملیاتی و میدانی که توسط این اکیپ‌ها در این مناطق انجام می شود می‌توان به واکسیناسیون و معاینه رایگان دام، سمپاشی و ضد عفونی، برگزاری کلاس‌های آموزشی بهداشتی دامپزشکی به ویژه در خصوص بیماری مشترک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و غیره اشاره کرد.

لازم به ذکر است با توجه به سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور و مصوبه کارگروه فنی اداره کل دامپزشکی گلستان این اردوهای جهادی در قالب قرارگاه محرومیت‌زدایی جهاد دامپزشکی و به منظور امکان دسترسی آسان‌تر دامداران در مناطق و روستاهای دور از مراکز خدمات تخصصی دامپزشکی در سراسر استان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =