کد خبر: 33518
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
طرح ملی زیست بوم اشتغال

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران از پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره از محل صندوق توسعه ملی طی فعالیت یک‌ساله دولت سیزدهم به روستاییان مازندران خبر داد.

به گزارش روستانیوز، علی اصغر احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات علاوه بر بهبود وضع معیشتی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به مناطق شهری ، برای حدود هشت هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با ذکر این نکته که ۶۰ میلیارد تومان از این تسهیلات از محل تبصره ۱۶ برای رفع مشکلات اقتصادی روستاییان پرداخت شده است، ادامه داد: جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بیشترین تعداد طرح و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی را به خود اختصاص داده‌اند.

احمدی از شروع فعالیت های اقتصادی روستاهای مازندران طبق  سند توسعه اقتصادی به عنوان اسناد بالا دستی کشور خبر داد و بیان داشت : این اسناد برای سرمایه گذاری در حوزه روستایی تهیه و تدوین شده است و به نوعی آمایش اقتصادی روستا را راهبری می کند.

برندسازی تولیدات ۵۰۰ روستا

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح « یک روستا ، یک محصول » برای شناسایی ظرفیت های روستاهای مازندران ، گفت : طبق برنامه و بررسی های صورت گرفته اکنون این طرح در ۵۰۰ روستای استان اجرایی شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اظها این که شناسایی یک محصول به معنای به رسمیت نشاختن بیشتر از یک محصول نیست ، افزود : بعضی از روستاهای مازندران ظرفیت برند سازی چند محصول کشاورزی و صنایع دستی  را دارند.

افتتاح  ۷۴ طرح روستایی طی هفته دولت  

وی یکی از مهم ترین موضوعاتی را که دولت سیزدهم طی یک سال گذشته مورد پیگیری قرار داده و عملیاتی کرده است ، پروژه دولت الکترونیک معرفی کرد و افزود : شبکه دولت الکترونیک اداره کل دفتر روستایی استانداری مازندران در هفته دولت به صورت کامل عملیاتی می شود.

احمدی توضیح داد : با فعال شدن دولت الکترونیک ، از این پس تمامی مکاتبات روستاهای استان مازندران با دستگاه های اجرایی و استانداری از طریق بستر شبکه دولت الکترونیک انجام می شود که یکی از نتایج آن جلوگیری از تردد به شهر ، تسهیل در امور اداری و حذف امضا های طلایی احتمالی است.

وی با بیان این که در هفته دولت سال جاری ۷۶ طرح در روستاهای مازندران با ۷۴ میبلیارد تومان افتتاح می شود ، گفت : در مجموع طی هفته دولت امسال  ۳۵۲ طرح توسط دستگاه های اجرایی استان  با ۱۲۲ میلیارد تومان در روستاها به بهره برداری می رسد.

نصب ۲۷۴ پنل خورشیدی در روستاها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران به اهمیت انرژی پاک در روستای مازندران اشاره کرد و افزود : همسو با رویکرد دولت مردمی آیت الله رئیسی با پیگیری شخص استاندار مازندران ،امسال ۲۷۴ پنل خورشیدی برق با تسهیلات کم بهره در روستاهای استان عملیاتی می شود که خدمت بزرگی به اقتصاد روستاها خواهد بود.

وی سفر شهرستانی استاندار به همراه معاونان  و مدیران دستگاه های اجرایی را یک حرکت امید آفرین برای روستاییان توصیف کرد و گفت : سیاست مردمی دکتر رئیسی  امید را در دل روستاییان مازندران زنده کرده است و در این سفرها روستاییان  مشکلات را با حضور مسوولان در محل فعالیت های کشاورزی  مطرح می کنند.

استان مازندران با ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی یعنی فقط با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور ، سالانه حدود هفت میلیون و ۵۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی تولید می کند.

مازندران بیش از سه هزار روستا و آبادی دارد که حدود نیمی از جمعیت بیشتر از سه میلیون نفری استان در روستاها ساکن هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =