بنیاد شهید البرز

خبرنگاران زیادی در دوران دفاع مقدس به‌صورت گمنام در مناطق عملیاتی برای تهیه خبر حضور داشتند که به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، نقش اصحاب رسانه در برهه‌ای از تاریخ ماندگان و ارزشمند است که امیدواریم بتوانیم با همکاری و حمایت از این قشر به آگاه‌سازی اقشار جامعه کمک کنیم.

به گزارش روستانیوز، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران علی‌الخصوص خبرنگار شهید «محمود صارمی» و دیگر شهدای خبرنگار، نقش رسانه و خبرنگاران در پاسداشت ارزش‌های نظام و انقلاب و مسائل اجتماعی و فرهنگی را مؤثر و تأثیرگذار دانست و گفت: خبرنگاران زیادی در دوران دفاع مقدس به‌صورت گمنام در مناطق عملیاتی برای تهیه خبر حضور داشتند که به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، نقش اصحاب رسانه در برهه‌ای از تاریخ ماندگان و ارزشمند است که امیدواریم بتوانیم با همکاری و حمایت از این قشر به آگاه‌سازی اقشار جامعه کمک کنیم.

سلیمان رستمیان دراین نشست که با محوریت 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی برگزار شد، نقش اصحاب رسانه را در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده کشور مهم بیان کرد و افزود: اصحاب رسانه باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب در جامعه ایفای نقش کنند.
وی به جایگاه استان البرز در عرصه ایثار و شهادت اشاره کرد و ادامه داد: استان البرز با تقدیم 5250 شهید، قریب به 13 هزار جانباز، 1054 آزاده سرافراز و 132 شهید مدافع حرم که همگی از سرمایه‌های اجتماعی استان البرز هستند از استان‌های پیشرو در عرصه ایثار و شهادت در کشور است.
 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بابیان اینکه 26 مردادماه روزی تاریخی است ،گفت: مقاومت، پایداری و تلاشی که آزادگان در زندان‌های رژیم بعث عراق از خود نشان دادند باعث خلق حماسه‌هایی ماندگار شد و گواه این موضوع رزمندگانی هستند که در دوران اسارت زیر شکنجه‌های سربازان رژیم بعث عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: امروز باید در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، روحیه جهادی و انقلابی ایثارگران و آزادگان کشور را به نسل  های امروز و آینده کشور منتقل کنیم .
رستمیان با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها باید به وظیفه قانونی خود درزمینه تبدیل وضعیت ایثارگران عمل کنند، خاطرنشان کرد: این موضوع دارای مصوبه بوده و بودجه موردنیاز آن نیز تأمین‌شده است بنابراین کم‌کاری یا بی‌توجهی از سوی مسئولان به بهانه کمبود بودجه پذیرفتنی نیست.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خاطرنشان کرد: از زمان ابلاغ این مصوبه تاکنون ۲ هزار و ۶۲۱ نفر تبدیل وضعیت به‌صورت رسمی شده‌اند و تعدادی نیز در مرحله گزینش بوده و یا تعدادی هنوز مدارکشان هنوز احراز نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =