کد خبر: 33481
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: حدود ۴۳ درصد از جمعیت استان زنجان در روستاها سکونت دارند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، جواد بازرگان ظهر امروز (۳۰ مردادماه) در مجمع سالیانه و عمومی هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان زنجان، اظهار کرد: حدود ۹۷۰ روستای دارای سکنه داریم که ظرفیت خوبی به لحاظ استعدادهای ورزشی در این روستاها وجود دارد.

وی با اشاره به امکانات بسیار ناچیز روستاها در مقایسه با شهر و درگیر شدن جوانان به اعتیاد، افزود: در حوزه ورزش و سلامت روستاها، باید بیش از گذشته کار کنیم.

بازرگان با بیان اینکه روستائیان قشر مظلوم، قانع و بامحبت جامعه هستند و می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به روستاها داشته باشیم، ادامه‌ داد: از ظرفیت‌های این بخش باید به خوبی استفاده شود. متاسفانه در ترکیب تیم‌های اعزامی به مسابقات کشوری و یا جهانی از نوجوانان و جوانان روستایی آن طور که باید استفاده نمی‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به استعدادهایی که مورد غفلت واقع شده است، ابراز کرد: استعدادهای توانمند در روستاها کم نداریم و همین امر باعث شده است رسالت ما در حوزه روستایی سنگین‌تر شود، به همین خاطر باید برای دیده شدن استعداد جوانان روستایی تلاش کنیم.

این مسئول با اشاره به گستردگی قومیت و فرهنگ‌های مختلف ایرانی، این مسئله را یک فرصت دانست و تصریح کرد: ما باید به دنبال احیای فرهنگ گذشته خودمان باشیم. ظرفیت‌ها باید شناسایی و برنامه‌های متناسب با آن منطقه و روستا به درستی پایش و اجرا شود. ما در فضای روستاها می‌توانیم این فرهنگ اصیل را زنده نگه داریم. برگزاری جشنواره‌ها در روستا، کار بسیار ارزشمندی است که نسل جوان و جدید این مملکت را با سنت‌ها و ورزش‌های بومی و محلی آشنا کند.

بازرگان با تاکید بر اینکه نباید احیای ورزش‌های بومی و محلی به فراموشی سپرده شود، افزود: مملکت در وضعیتی قرار دارد که همانند گذشته نمی‌توان شاهد اعتبارات خوب بود؛ از این‌رو استفاده از ظرفیت خیرین باید مورد توجه باشد، بیش از ۶۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه ورزش داریم که برای اتمام آن بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، از این رو دیگر انتظار ایجاد پروژه جدید نباید داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: باید خواهان برگزاری مسابقات و جشنواره مشترک با قومیت‌های پراکنده با ریشه واحد در سطح کشوری باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =