کد خبر: 33456
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
گازرسانی

با اتمام ۱۷ طرح گازرسانی روستایی ۷۵ درصد از روستاهای ماکو به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی، گاز رسانی به روستاهای ماکو برای بهره مندی از این نعمت با قدرت و قوت ادامه دارد .این طرح بیشتر در مناطق محروم و کم برخوردار روستایی اجرا می شود .

نادر کاظمی فرماندار ماکوگفت :در اجرای مصوبات سفر استاندار به ماکو ؛ طرح گازرسانی در حال حاضر 17 روستا با اعتباری بالغ بر بیش از 20 میلیارد تومان در حال اجراست  و تا پایان سال 1401 نزدیک به 17 روستا از نعمت گاز برخو.ردار خواهند شد .

در حال حاضر 63 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان ماکو از نعمت گاز بهره مند هستند .

نوری نسب رئیس اداره گاز ماکونیز گفت :با اجرای مسیرهایی که برای 18 روستای فعلی داریم انجام میدیم و طرحهای گاز رسانی را اجرا می کنیم 63 درصد حدود 75 در صد خواهد شد و 25 درصد ما بقی را بیشتر در منطقه بورالان که در دوسال آینده گاز رسانی خواهیم کرد ، در مجموع صد در صد روستاها را گاز رسانی خواهیم کرد .

در ادامه اجرای طرحهای گاز رسانی ؛ طرح جدید گاز رسانی به چند روستای دیگر به زودی آغاز خواهد شد .

فرماندارماکو همچنین افزود :در هفته دولت هم کلنگ زنی روستاهای مسیر بارون که حدودا 4 روستا با اعتبار بالغ بر 12 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد .

سنگی بودن طبیعت ماکو باعث شده است تا اجرای طرحهای گاز رسانی در این شهرستان به کندی صورت گیرد اما با این حال در اجرای طرحهای گاز رسانی این شهرستان در رتبه هفتم استانی قرار دارد .

با بهره برداری از طرحهای گازرسانی روستایی در شهرستان ماکو با اتمام این طرحها 75 درصد از روستاهای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =