کد خبر: 33295
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
نهال

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: عملیات نهالکاری در سطح ۱۵۰ هکتار از اراضی بخش امیرآباد این شهرستان اجرا شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی‌اکبر عباسی راد روز سه شنبه به رسانه ها بیان کرد: عملیات نهالکاری، آبیاری و مراقبت اجرا شده در بخش امیرآباد مربوط به قسمتی از منطقه مبارک آباد است که در جنوب شهر امیریه قرار دارد. 

وی اضافه کرد: این عملیات با اعتباری معادل ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان اجرا شد و به پایان رسید.

عباسی راد خاطرنشان کرد: عملیات اجرا شده به صورت پیمانی توسط پیمانکار بخش خصوصی به اجرا درآمد که در این عملیات از نهال های تاغ و آتریپلکس استفاده شده که با شرایط سخت محیطی سازگار است. 

وی به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: جلوگیری از فرسایش بادی، تثبیت خاک، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، مهار هجوم ماسه های روان به روستا و تعدیل و تلطیف آب و هوای منطقه از نتایج حاصله از اجرای طرح‌های نهالکاری و آبیاری در مناطق بیابانی است. 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان تصریح کرد: ۶۷۱ هزار هکتار از سطح شهرستان دامغان را عرصه بیابانی و تپه ماسه ای در بر می گیرد که باید در جهت استفاده از این ظرفیت‌ها و بیابان زدایی، اهداف خود را دنبال کنیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =