کد خبر: 33066
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
کم آبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: از سال گذشته تاکنون مشکلات آبی یک هزار و ۵۰۰ روستا در خوزستان برطرف شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمدرضا کرمی نژاد صبح امروز چهارشنبه در آئین افتتاح طرح آبرسانی به روستای کهنک بخش چغامیش دزفول که با حضور جمعی از مسئولان و ساکنان محلی در مسجد این روستا برگزار شد، اظهار کرد: روستای کهنک طی ۹ سال اخیر دچار تنش آبی شدید بوده به طوری که ساکنان این روستا همواره با قطعی‌های ۱۰ تا ۱۲ ساعته آب در شبانه روز مواجه بودند.

وی افزود: طرح آبرسانی به این روستا طی سال‌های اخیر به دلایل مختلف متوقف شده بود اما خوشبختانه با بهره برداری از چاه و افتتاح طرح آبرسانی، مردم این روستا از آب پایدار و سالم بهره مند شدند ضمن اینکه در حال حاضر چاه فعال و سیستم کلرزنی نیز در حال فعالیت است.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان عنوان با بیان اینکه در آینده نزدیک یک چاه در منطقه ماهور برنجی دزفول وارد مدار خواهد شد، عنوان کرد: دو روستای فیروزآباد و بنه قیصر نیز که دارای تنش آبی هستند و آبرسانی به آنها از طریق تانکر انجام می‌شود ظرف یکماه آینده از طریق چاه آب روستای کهنک به شبکه متصل شده و از آب شرب دائم بهره مند خواهند شد.

وی از آبرسانی به یک هزار و ۱۰۰ روستای خوزستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون نیز مشکلات آبی حدود ۴۰۰ روستای دیگر که دارای مشکلاتی از قبیل بی آبی، کم آبی و یا کیفیت پایین آب شرب بودند برطرف شده و آبرسانی به روستاهای باقی مانده نیز در دستور کار است.

کرمی نژاد با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم در راستای رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان، بیان کرد: محرومیت زدایی از روستاها نیز در دستور کار آبفای خوزستان است که این مهم با توجه به قراردادی که در کشور با قرارگاه سازندگی سپاه منعقد شده به خوبی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان ادامه داد: در هفته آینده با همراهی سردار شاهوارپور که مسئولیت قرارگاه سازندگی خوزستان را نیز بر عهده دارد از سایر روستاهایی که در دزفول و اندیمشک همچنان از نعمت آب شرب محروم هستند بازدید صورت خواهد گرفت و همزمان با این بازدید، آئین کلنگ زنی و عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به این روستاها نیز آغاز می‌شود تا این روستاها نیز از آب آشامیدنی دائم بهره مند شوند.

کرمی نژاد با بیان اینکه پروژه آبرسانی به بخش سردشت دزفول در دستور کار است، اضافه کرد: در این راستا مقرر شده تا یک خط انتقال به طول ۳۵ کیلومتر از شهرک المهدی به سمت شهر سالند اجرا شود تا مشکل آب سردشت و سالند برای همیشه برطرف شود.

وی یادآور شد: طی چند روز گذشته نیز دو دستگاه کدورت زدایی با اعتبار ۶ میلیارد تومان خریداری و در منطقه سردشت نصب شده است.

احداث تصفیه خانه در دزفول

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه آب دزفول از طریق چاه تأمین می‌شود، بیان کرد: احداث تصفیه خانه آب در دزفول بر عهده سازمان آب و برق خوزستان بوده اما این مهم تاکنون محقق نشده به همین دلیل با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد ردیف اعتباری احداث این تصفیه خانه در اختیار آب و فاضلاب قرار بگیرد که با این امر قطعاً ظرف یک سال آینده تصفیه خانه آب دزفول به بهره برداری خواهد رسید.

کرمی نژاد تصریح کرد: با افتتاح این تصفیه خانه در دزفول از ظرفیت آب‌های سطحی و زیرزمینی به خوبی استفاده خواهد شد و میزان کیفیت آب شرب دزفول افزایش چشمگیری خواهد یافت که خوشبختانه این امر توسط بنده و نماینده دزفول با جدیت در حال پیگیری است و قطعاً به زودی به نتایج مطلوبی خواهد رسید.

به گزارش مهر، طرح آبرسانی به روستای کهنک در بخش چغامیش دزفول با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

این طرح آبرسانی شامل حفر و تجهیز چاه، اجرای ۱۰ کیلومتر خط انتقال و لوله گذاری ۲۵۰ میلیمتری گالوانیزه جهت اتصال به مخزن ۲۰۰ مترمکعبی و توسعه برق حدود ۹۰۰ متری است‌.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =