کد خبر: 32988
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
ذرت علوفه‌ای

مدیرکل امور عشایر فارس از تامین علوفه و نهاده‌های دامی ویژه دام عشایر استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، عبدالحمید کریمی گفت: باتوجه به سیل و بارش‌های اخیر و از بین رفتن پس چراها و علوفه‌های دامی عشایر، تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده است.

به نقل از امور عشایر فارس، او افزود: باتوجه به شرایط اضطراری سیل و تخریب مراتع و پس چرای مزارع عشایر نیاز به تامین علوفه و نهاده‌های دامی بیشتر برای عشایر است که در این خصوص رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تخصیص خوراک دام یارانه‌ای برای دامداران روستایی و عشایر در دستور کار قرار داده و توزیع آن با هماهنگی روسای ادارات امرو عشایر شهرستان و جهاد کشاورزی شهرستان است.

مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه این استان قطب عشایر محسوب می‌شود، گفت: درصد بالایی از پروتئین مورد نیاز استان توسط عشایر تولید می‌شود و با توجه به اینکه همه مسئولان در قبال جامعه تولید کننده و مولد عشایر وظیفه حمایتی دارند، برای رفع این مشکل نیازمند به دستورات بالاتر و پیگیر ملی هستیم.

کریمی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده و مساعدت ریاست سازمان جهاد کشاورزی، مقداری نهاده دامی یارانه ای نیز مختص عشایر فارس در راستای حمایت از این قشر مولد و آسیب پذیر در این شرایط بحران سیل، تخصیص داده شده است و با هماهنگی روسای ادارات امور عشایر شهرستان و مدیر جهاد کشاورزی توزیع خواهد شد.

او با پبشنهاد راهکارهایی در این خصوص، عنوان کرد: فعلا باید تسهیلات مناسب برای افزایش قدرت خرید پس چرا مزارع، به عشایر اختصاص داده شود و یا اینکه اجازه خروج کاه و کلش از استان داده نشود. در ارتباط با تسهیلات مناسب هماهنگی لازم با استاندار انجام شده که به محض تخصیص اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

کریمی تصریح کرد: کشاورزان توجه داشته باشند که استفاده دام عشایر از پس چر مزارع و پراکنده شدن کود حیوانی در مزارع یک چرخه طبیعی برای غنی شدن خاک علاوه بر منبع درآمدی که برای آنان دارد محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =