کد خبر: 32746
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
باشگاه کشاورزان جوان

نشست بررسی ایجاد باشگاه کشاورزان جوان روستاها در استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی تعاون روستائی کردستان؛ اورعی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در این نشست با تاکید بر اینکه: ایجاد باشگاه کشاورزان جوان در روستا‌ها برای تشویق و ترغیب جوانان به فعالیت و تولید در بخش کشاورزی است گفت: با توجه به مسن بودن تولیدکنندگان و کاهش بهره وری به دلیل کهولت سن این افراد و پائین آمدن راندمان تولید در برنامه وزارت ایجاد باشگاه کشاورزان جوان در روستا‌ها متبوع می‌باشد.

اورعی بیان داشت: توانمند سازی عشایر و روستائیان از جمله الویت‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی است که تعاونی‌های روستائی با ساختار مدرن و خوبی که دارد می‌تواند بازوی توانمندی در خصوص توسعه روستائی و مهاجرت معکوس به روستا‌ها باشد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: برای مراکز خدمات جهاد کشاورزی برنامه ویژه‌ای تحت عنوان کانون افزایش بهره وری کشاورزی به منظور استفاده از دانش اساتید دانشگاه و فعالیت و تحقیقات دانشجویان رشته‌های زیر مجموعه کشاورزی وجود دارد.

در این نشست هر کدام از مدیران عامل استانی پیشهاداتی در حوزه تخصصی خود به منظور افزایش بهره وری به مشاور وزیر ارائه دادند.

این نشست با حضور مهندس اورعی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در حوزه امنیت غذائی کشور، مهندس حمیدی مدیر تعاون روستائی استان قم، تعدادی از مسئولین سازمان جهاد کشاورزی، تعاون روستائی استان، مدیران عامل شبکه تعاونی‌های روستائی و کشاورزی و تولید روستائی و دبیر نظام صنفی استان در سالن جلسات مدیریت تعاون روستائی استان تشکیل شد.

لازم بذکر است مشاور وزیر جهاد کشاورزی از روستا بازار سنندج متعلق به اتحادیه تعاونی‌های روستائی استان کردستان با ۹۴ غرفه بازدید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =