کد خبر: 32726
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
آبرسانی به روستاهای سیستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: به منظور پایداری شبکه و رساندن آب به اهالی، خطوط انتقال به صورت موقت ترمیم و آب شرب ۱۰ روستای دچار سیلاب سراوان وارد مدار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علیرضا قاسمی اظهارداشت: با عنایت به اینکه تمامی منابع تامین آب در سطح شهر و روستاهای سراوان از چاه‌هایی تامین می‌شود که در بستر رودخانه واقع شده‌اند، در مواقع بارندگی و ایجاد سیلاب، گل‌ولای حاصل از سیلاب به چاه‌ها وارد و به این ترتیب نیاز مبرم به لایروبی پیدا می‌کنند.
وی تعداد چاه‌هایی را که در سراوان به دلیل سیلاب نیاز به لایروبی دارند را ۱۴ حلقه اعلام کرد و افزود: در شهر اسفندک و روستای قلعه‌ماشکید نیز پمپ و تجهیزات الکتریکال بر اثر سیلاب دچار آسیب شده بود که با وجود سیلابی بودن رودخانه، به صورت فوری اقدامات لازم توسط نیروهای عملیاتی این شرکت انجام و آب وارد شبکه توزیع روستا شد.
مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سراوان نقاطی از خطوط انتقال آب بر اثر سیلاب دچار آسیب شد،گفت: برای ۱۰ روستا به منظور پایداری شبکه و رساندن آب به اهالی، خطوط انتقال به صورت موقت ترمیم و آب آشامیدنی روستاهای دچار سیلاب وارد مدار شد.
وی بیان کرد: به دلیل بارندگی شدید روز جمعه خط انتقال و شبکه توزیع آب آشامیدنی مجتمع ناهوک در شهرستان گلشن نیز در چند نقطه دچار آسیب شد که با وجود سیلابی بودن مسیر و طغیان رودخانه همکاران موفق شدند پس از ۲ روز تلاش شبانه‌روزی، خطوط آسیب دیده شبکه آب روستا را به میزان ۲ کیلومتر اصلاح و آب آشامیدنی اهالی را وارد مدار بهره‌برداری کنند.
قاسمی با اشاره به یکی دیگر از مجتمع‌های آبرسانی گلشن گفت: شبکه آب آشامیدنی این مجتمع به علت وقوع سیل از مدار خارج شده که تیم عملیاتی شرکت به منظور رفع حادثه و ترمیم خطوط در محل مستقر شدند. 
وی با اشاره به اینکه در مجموع بارندگی‌های اخیر باعث خسارت به تاسیسات آب آشامیدنی در سطح شهرها و روستاهای منطقه شد، افزود: برآورد خسارات وارده در حال جمع‌بندی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =