سیل

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:در ارزیابی اولیه خسارت‌های ناشی از سیلاب در این روستا ۳۰۰ راس دام سبک، ۱۰ راس دام سنگین تلف و ۳۰۰ تن آذوقه دام‌ از بین رفت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حسین برزگر در حاشیه بازدید و ارزیابی کارشناسی از مناطق سیل زده بارده با اعلام این خبر به خبرنگاران استان افزود:پس از ارزیابی خسارات توسط کارشناسان و اعضای شورای روستای بارده تاکنون علاوه بر دام‌های تلف شده، ۴۵ واحد دام سنتی نیز دچار خسارت شده است.

وی به پر شدن سرچشمه قنات در شمال روستا از گل و لای اشاره کرد و گفت: با تلاش مردم، کشاورزان و گروه‌های جهادی گل و لای در سرچمشه قنات نیز تخلیه شده است.

به گفته وی، در راستای تامین خوراک دام در این روستا با همکاری اتحادیه تعاون‌ روستایی استان خوراک دام و جو مورد نیاز دامها تامین و در روستا ذخیره سازی شده است.

برزگر با اشاره به اینکه تعداد زیادی از اهالی روستا در خانه نان تهیه می‌کنند و برای تامین آرد مورد نانوایی‌های ۱۷۰ کیسه آرد برای نانوایی و خانه پزی تامین و در اختیار اهالی روستا قرار گرفت.

رییس سارمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری به آغاز دوباره بارشها در این روستا اشاره کرد و اظهارداشت: امید است که بارندگی امشب در این منطقه  سایر مناطق استان خسارت نداشته باشد.

وی افزود: در بارش شدید باران در شهرستان کوهرنگ نیز ۱۸۰ هزار قطعه ماهی آماده عرضه به بازار به وزن ۲۵۰ تن و ارزش ریالی ۱۵۰ میلیارد ریال در ۶ مزرعه پرورش ماهی در بازفت تلف شد.

برزگر اظهارداشت: در این مزارع ۲۰ نفر بصورت مستقیم مشغول به کار هستند.

به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری فعال شده است و باعث جاری شدن سیل در پنج شهرستان این استان شد.

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارش باران تابستانه ناشی از فعالیت سامانه مانسون تا روز دوشنبه در این استان تداوم دارد و هشدار سطح قرمز در این خصوص صادر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =