کد خبر: 32560
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
اراضی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۲۳درصد از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش بیمه هستند.

به گزارش روستانیوز، اکبر کرامتی در گفت وگو با ایسنا افزود: با وجود اینکه آذربایجان غربی استانی کشاورزی است تنها ۲۳درصد از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش بیمه کشاورزی هستند.

وی تصریح کرد: میزان خسارت وارده به زیربخش های کشاورزی از اول سال زراعی ۱۴۰۰_۱۴۰۱تا پایان خرداد ماه بیش از  ۲۱میلیارد و ۵۷۶میلیون ریال بوده است.

کرامتی خاطر نشان کرد: میزان خسارت وارده به زیر بخش های کشاورزی در سال زراعی گذشته نیز بیش از ۲۲میلیارد و ۵۸۰میلیون ریال بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: مبلغ پرداختی غرامت از طرف صندوق بیمه در سال زراعی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ به میزان بیش از ۵۸میلیارد ۸۸ میلیون ریال بوده که فقط شامل دام و طیور است و در سال زراعی گذشته نیز کل خسارت پرداختی این بخش به میزان بیش از ۱۲۵۵میلیارد ریال بوده است. 

کرامتی با تاکید به اینکه ۱۱۰نفر کارشناس بیمه کشاورزی در استان فعالیت دارند، یاد آور شد: در سال زراعی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ سطح مزارع گندم استان که تحت پوشش بیمه قرار گرفته به میزان۱۰۲ هزار و ۶۶۶ هکتار است.

وی ادامه داد: تشکیل کلاس های ترویجی در روستاها، تهیه بروشور و بنر از طرف اداره ترویج استان و اجرای برنامه های رادیویی و تلویزیونی از اقدامات جهاد کشاورزی در جهت توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =