کد خبر: 32550
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
اشتغال

نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی روستاییان بخش مرکزی شهرستان قرچک‌ افتتاح شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا ، در این نمایشگاه که در بوستان ولایت قرچک برپا شده ، دستاوردهای حوزه تولید و اشتغال روستاییان که با همکاری بنیاد برکت صورت گرفته در معرض دید عموم مردم قرار گرفت.

بخشدار مرکزی قرچک شامگاه دوشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت:  در این‌نمایشگاه که در ۲۴ غرفه برپا شده است، کارآفرینان روستایی محصولات خود را در غرفه هایی همچون قالی بافی، چرم دوزی، عروسک بافی، مشبک کاری، پوشاک، مجسمه سازی، ظروف بلو و پلاستیک، ظروف سفال، گل و گیاه، شیرینی، گلهای دست ساز، ظروف سرامیکی، صتایع چوبی، عفاف و حجاب و ... عرضه کرده اند.

مجید قیصرپناه با اشاره به همکاری بنیاد برکت در ایجاد اشتغال در مناطق روستایی قرچک گفت: فعالیت‌های حمایتی بنیاد برکت از توسعه فعالیت‌های اشغالزا در مناطق روستایی، از سال ۱۳۹۸ در شهرستان قرچک آغاز شده و این همکاری ثمرات بسیاری در حوزه اشتغال روستائیان که به جلوگیری از مهاجرت آنان به مناطق شهری منجر شده، به همراه داشته است.

وی اظهار داشت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام طی سه سال گذشته با اختصاص ۱۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت، ۳۲۸ طرح در مناطق روستایی قرچک اجرا کرده که این طرح‌ها برای ۶۴۱ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی از اجرای ۵۶ طرح در روستای داودآباد با اختصاص ۱۷ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال و اشتغال ۹۳ نفر، ۲۷ طرح در روستای قشلاق دوم با  ۸ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال تسهیلات و اشتغال ۴۷ نفر، ۲۷ طرح در روستای امین آباد با ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۵۴ نفر، ۴۳ طرح در روستای محمدآباد اعلا با ۱۴ میلیارد و ۷۳۰  میلیون ریال و اشتغال ۹۵ طرح ، ۲۷ طرح در روستای قشلاق اول با ۹ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال و اشتغال ۵۲ نفر، ۲۷ طرح در روستای صالح آباد با ۱۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال و اشتغال ۶۵ طرح، ۶۴ طرح در روستای قشلاق جیتو با ۲۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۴۴ نفر و اجرای ۵۷ طرح در روستای ولی آباد با اختصاص ۱۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال تسهیلات و اشتغال ۹۱ نفر به عنوان طرح‌های اجرا شده در مناطق روستایی قرچک طی سه سال گذشته یاد کرد.

قیصرپناه افزود: با پیگیری و هماهنگی‌های صورت گرفته، بنیاد برکت در سال جاری ۱۵۰ طرح اشتغالزا در حوزه کشاورزی، مشاغل خانگی، خدمات، صنعت و دامپروری در مناطق روستایی شهرستان قرچک اجرا می‌کند که با اجرای آن حداقل برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

بخشدار مرکزی قرچک با اشاره به نمایشگاه توانمندی های روستاییان گفت: این نمایشگاه با هدف پیوند دادن مناطق شهری با روستاییان و آشنایی با توانمندی های این مناطق در توسعه تولید و اشتغال در مرکز  شهرستان برپا شده تا همگان بتوانند از آن بازدید کنند.

قرچک شهرستانی تک بخشی در استان تهران  است که با جمعیتی بالغ بر ۲۷۰ هزار نفر در جنوب‌شرق پایتخت واقع شده است.
این شهرستان از ۱۱ روستا برخوردار است که از این تعداد، ۸ روستا دارای شورای اسلامی و دهیار بوده و ۲۰ درصد از جمعیت کل قرچک را در خود جای داده‌اند.
 این نمایشگاه تا ششم مرداد ماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۱ در بوستان ولایت قرچک مقابل مسجد جامع پذیرای مردم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =