طرح هادی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: از ۲ هزار و ۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی روستایی در ۷۷۱ روستا معادل ۳۵ درصد روستاها اجرا شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، جعفر برزگر صبح دوشنبه در بازدید از روند اجرای طرح هادی در روستاهای سلماس اظهار کرد: در سطح استان آذربایجان غربی در ۲ هزار و ۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی روستایی اجرا شده و تلاش خواهیم کرد اوضاع را ساماندهی کنیم و به متوسط کشوری یعنی شاخص ۸۰ درصد برسانیم.

وی ادامه داد: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده‌راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل‌بند، آماده‌سازی اراضی پیش‌بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی انجام می‌شود.

برزگر افزود: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تأسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی افزود: همچنین تأمین زمین برای ساخت مسکن روستایی و شهری یکی از دغدغه‌های اصلی بنیاد مسکن استان است که با همکاری دستگاه‌های مربوطه در تلاش خواهیم بود این دغدغه رفع شود.

وی همچنین در خصوص اجرای طرح هادی در روستاهای سلماس گفت: طرح هادی روستایی تاکنون در ۱۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا می‌شود که از این آمار این طرح در ۴۴ روستا به پایان رسیده و ۱۱ روستای دیگر نیز با تکمیل اعتبارات امسال به پایان می‌رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =