کد خبر: 32439
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
راه روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: روستای قوزلو از جاذبه های گردشگری این استان و بعنوان روستای بافت با ارزش معرفی شده و در این میان اجرای طرح هادی این روستا از سال ۱۴۰۰ آغاز و تا کنون مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی از سوی بنیاد مسکن هزینه شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، رضا خواجه ای افزود: پیش بینی می شود، در صورت تامین اعتبار، فاز اول این طرح تا پایان امسال به اتمام برسد که اعتبار مورد نیاز جهت اتمام فاز اول پروژه در حدود چهار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اظهار داشت: هدف اصلی طرح های بهسازی بافت باارزش روستایی، زمینه سازی برای احراز هویت و فراهم کردن امکان نگهداری بافت ها و آثار ارزشمند معماری روستایی با احیای بافت کالبدی و با ایده و راهکارهای نوین برای تامین خواسته ها، افکار و شیوه جدید معیشت مردم و با احترام خاص به اصالت های کالبدی و ارتباطات اجتماعی موجود در روستاها است.

این مسوول ادامه داد: برخی از سکونتگاه های روستایی به دلیل ویژگی های محیطی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارای غنایی شگرف در الگو و سبک معماری و هویت و فرهنگ معماری بوده اند، بنابراین باید با اجرای طرح های بهسازی ارزش این بافت ها حفظ کرد.

وی اظهار داشت: در این میان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به عنوان متولی توسعه کالبدی روستاها با هدف حفاظت و احیای بافت کالبدی با ایده و راهکارهای نوین و صیانت از اصالت فرهنگی، تاریخی و کالبدی-فضایی روستاها، شناسایی، مطالعه، طراحی و اجرای طرح بهسازی بافت باارزش در هفت روستای منتخب را در برنامه خود دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی فرآیندی منظم از شناخت، تحلیل، برنامه‌ریزی، طراحی، تصمیم‌گیری و اجرا است خاطرنشان کرد: این طرح ضمن شناسایی و ارتقای کیفی فضاهای با ارزش روستایی، موجبات توسعه کالبدی- فضایی روستا را فراهم می‌آورد.

گفتنی است، روستای پلکانی قوزلو از توابع بخش انگوران شهرستان ماهنشان و در ۴۰ کیلومتری شهر دندی دارای۵۳خانوارو ۱۷۵ نفر جمعیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =