دام واکسن

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: روستاییان و عشایر استان اردبیل به منظور مقابله با بیماری‌های دامی، با اکیپ‌های مایه‌کوبی دامپزشکی همکاری کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، بهلول تکلوی ظهر شنبه در جریان اعزام اکیپ‌های مایه‌کوبی دامپزشکی به روستاها اظهار کرد: جمعیت دامی استان تحت پوشش واکسیناسیون «تب برفکی» قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با هدف ایجاد ایمنی جمعیت دامی استان بر علیه بیماری «تب برفکی»، اجرای طرح واکسیناسیون این بیماری از اول مرداد ماه در استان آغاز و به مدت ۶۰ روز کاری جمعیت دامی تحت پوشش مایه‌کوبی بر علیه این بیماری قرار می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: این طرح همزمان در جمعیت دام سنگین و سبک در سطح روستاها، عشایر و دامداری‌های استان و با اولویت روستاهای با سابقه رخداد این بیماری در پنج سال گذشته و دام سبک عشایری در مناطق پرخطر و با تراکم جمعیت دامی بالا انجام می‌شود.

تکلوی افزود: مایه‌کوبی دام به صورت کاملاً رایگان بوده و هیچ‌گونه هزینه‌ای از دامدار اخذ نمی‌شود و با مشارکت بخش خصوصی دامپزشکی در قالب خرید خدمت انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به ضرر و زیان اقتصادی ناشی از تلفات دام‌ها در برابر این بیماری که در سال‌های گذشته با اپیدمی آن مواجه بودیم، از دامداران، دامپروران، روستاییان و عشایر می‌خواهیم حتماً با اکیپ‌های سیار مایه‌کوبی دامپزشکی همکاری کنند.

تکلوی اضافه کرد: با همکاری اهالی می‌توانیم حجم بیشتری از دام‌های منطقه را تحت پوشش واکسیناسیون ببریم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: «تب برفکی» که در اصطلاح محلی به «بیماری داباغ» معروف است، یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین بیماری واگیر دامی در دام‌های زوج سم است که قابل انتقال به انسان نیست ولی از لحاظ خسارت اقتصادی یکی از موانع اصلی در تأمین بهداشت، تولید دام و فرآورده‌های دامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =