گندم

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: ۱۶ مرکز خرید وابسته به شرکت‌های تعاونی روستایی در سطح استان به صورت مباشرتی با شرکت غله و خدمات بازرگانی موفق به خرید بیش از ۳۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شده‌اند و همچنان این خرید ادامه دارد.

به گزارش روستانیوز، ایرج صفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل شبکه مردمی تعاونی های روستایی استان و دارا بودن ۶۰ مرکز خرید تخصصی محصولات کشاورزی و ظرفیت انباری گسترده در اقصی نقاط استان کرمانشاه، افزود: تعاون روستایی آمادگی خرید تضمینی گندم کل استان را  نیز دارا می باشد که در صورت همکاری و مساعدت مقامات ذیربط استانی و همچنین شرکت غله و خدمات بازرگانی در سطح استان  این امر محقق خواهد شد.

وی همچنین به کشت قراردادی گندم در سال گذشته اشاره ای داشت و گفت: بیش از پنج هزار هکتار از اراضی استان برای نخستین بار زیر پوشش کشت قراردادی قرار گرفت که  امید می‌رود در سال جاری و با آغاز عملیات کشت گندم و سایر محصولات این میزان از سطح زیر کشت قراردادی افزایش چشمگیری داشته باشد.

توزیع ۴ هزار تن آرد در مناطق سخت‌گذر استان

 مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در ادامه همچنین از توزیع بیش از چهار هزار تن آرد خبازی و خانه‌پز توسط شبکه تعاونی‌های روستایی استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در مناطق سخت گذر و روستایی استان خبر داد. 

صفایی افزود: در هفت شهرستان کرمانشاه، گیلانغرب، روانسر، جوانرود، پاوه، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی شبکه مردمی تعاونی های روستایی عامل توزیع آرد روستایی با قیمت مصوب در مناطق روستایی است.

وی توضیح داد: در صورت هماهنگی و همکاری  فرمانداری های سایر شهرستانها، تعاون روستایی آمادگی کامل دارد که کل آرد روستایی در سطح استان را این شبکه، توزیع نماید. 

صفایی یکی از اصلی ترین اهداف و  راهبردهای تعاون روستایی را توزیع کالاهای اساسی در مناطق محروم جهت رفاه حال روستاییان دانست و عنوان کرد: آرد نانوایی در مناطق روستایی و توابع تحت پوشش از ارزنده ترین خدمات و جزیی از اهداف و رسالت‌های تعاون روستایی است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =