کد خبر: 32331
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
سینا کلهر

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: نقطه مطلوب ورزش کشور جایی است که هیئت‌های ورزشی منابع مالی پایدار مداوم داشته باشند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، سینا کلهر شامگاه سه شنبه در نشست صمیمی با اعضای هیئت‌ها و قهرمانان ورزشی، گفت: امروز مهم‌ترین مسئله و چالش در ورزش اقتصاد و بازار ضعیف ورزش است.

وی با بیان اینکه خلاصه مشکلات ورزش کشور اشتغال، استخدام، بیمه، بازنشستگی، تجهیزات و حمایت‌های مالی است، ابراز داشت: غایت ورزش رسیدن به نقطه‌ای است که ورزش در آن نیاز به منابع دولتی نداشته باشد و این تنها راهی است که دنیا رفته تا وابستگی به منابع دولتی از بین برود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: هزینه‌کرد ۲۷ صدم درصد اعتباری که به ورزش همگانی اختصاص یافته در ورزش قهرمانی ممنوع است.

کلهر تاکید کرد: رشته‌های مختلف ورزشی با فعال کردن کمیته همگانی می‌توانند از این اعتبارات بهره بگیرند.

وی گفت: باید حمایت مجموعه‌های مختلف را با رایزنی‌های متعدد جذب کرد و تنها در صورتی این اتفاق خواهد افتاد که وحدت و انسجام کلی بین هیأت‌های ورزشی حاکم باشد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، برگزاری مسابقات مینی فوتبال تحت عنوان جام فوتبال اشاره کرد و بیان داشت: باید استعدادهای جوانان روستایی شناسایی شده و از دل این رقابت‌ها تیم مینی فوتبال بیرون بیاید.

کلهر افزود: ظرفیت بسیار بالایی در روستاها وجود دارد که تنها باید شناسایی شوند.

وی تصریح کرد: امروز عمده درآمد ورزش از فعالیت‌های ورزشی خود رشته‌های مختلف است و چرخه وابستگی به منابع دولتی چرخه معیوبی است که باید از بین رود و در این راستا نقطه مطلوب ورزش کشور جایی است که هیأت‌های ورزشی منابع پایدار مداوم داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =