کد خبر: 32320
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
سلامت

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: کسانی که هیچ نوع بیمه درمانی ندارند می توانند برای دریافت بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان اقدام نمایند.

به گزارش روستانیوز، دکتر محسن رعنائی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بیمه سلامت همگانی برای افرادی که هیچ نوع بیمه‌ای ندارند تا پایان مهر ماه رایگان است و درواقع از امروز تا پایان مهرماه هزینه‌ای بابت حق بیمه پرداخت نخواهند کرد.

رعنائی تأکید کرد: ولی بعد از پایان مهر ماه بر اساس دهک بندی، هر فردی به تناسب قرارداشتن در هر دهک در صورتی که بخواهد خود و اعضاء خانواده را بیمه کند، باید هزینه بیمه را پرداخت نماید.

وی افزود: البته دهک های یک تا سه استثناء هستند و بیمه درمان این افراد به مدت یکسال رایگان خواهد بود. در حال حاضر نیز حدود ۴۵ هزار نفر از افراد که در استان جزو این دهک‌ها محسوب می شوند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی ادامه داد: افرادی که در حال حاضر هیچ نوع بیمه ای ندارند می توانند از امروز (۲۹ تیرماه) به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت یا سامانه خدمات شهروندی به آدرس www.bimehsalamatiranian.ir مراجعه کرده و بیمه رایگان دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: افراد شامل بیمه صندوق روستایی، عشایر و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز از ابتدای مرداد ۱۴۰۱ لغایت ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ به صورت خودکار از مزیت بیمه رایگان بهره‌مند می شوند.

دکتر رعنائی ادامه داد: برای اینکه افراد متوجه شوند آیا بیمه معتبر دارند یا نه می توانند از طریق تلفن همراه خود کد #۱۶۶۶* را گرفته و در صورتی که مشخص شد بیمه فعال ندارند به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و رایگان خود را بیمه نمایند.

سازمان بیمه  سلامت ایران با ۵ صندوق بیمه ای شامل کارکنان دولت، سایر اقشار، سلامت همگانی‏، روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و ایرانیان، اصلی ترین صندوق پایه درمان کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =