کد خبر: 32011
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
کلزا

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای زمان برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع استان ، ۲ هزار و ۷۹۳ تُن محصول توسط ۹ مرکز خرید دولتی خریداری شده است.

به گزارش روستانیوز، اکبر کرامتی در گفت و گو با ایسنا افزود: برداشت دانه روغنی کلزا از سطح دو هزارهکتار از مزارع زیر کشت این محصول در استان آغاز شده است که امسال در فصل کشت افزون بر ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین های زراعی آذربایجان غربی زیر کشت کلزا رفته بود که حدود دو هزار هکتار آن به مرحله برداشت رسید .

کرامتی  دانه روغنی کلزا را از جمله محصولات سازگار با آب و هوای وبافت خاکهای آذربایجان غربی توصیف کرد وافزود: پیش بینی تولید امسال چهار هزار تن است که به قیمت ۲۳۰ هزار ریال از قرار هر کیلوگرم خرید تضمینی آن انجام می شود.

وی با بیان اینکه  برداشت کلزا از ۳۰ خرداد ماه درمرحله اول از سطح مزارع پلدشت آغاز شده و بعد از آن در سایر شهرستان‌های استان شروع شده است ، افزود: تعداد ۹ مرکز خرید دولتی شامل شرکتهای تعاونی روستایی شهرستانهای  بوکان ، نقده، پلدشت، پیرانشهر، شاهیندژ، میاندواب ، مهاباد، چایپاره  و ارومیه جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزا کار استان در نظر گرفته شده است.

کرامتی با بیان اینکه برداشت کلزا با تعداد ۳۹ دستگاه کمباین مجهز به هد برداشت انجام می گیرد، اضافه کرد: امسال بذر یارانه ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه های ریزکارنده و هد برداشت و کارنده نیز به صورت الگویی خریداری و در اختیار زارعان قرار داده شده است.

این مسئول ادامه داد: مراکز خرید کلزا همه روزه از ساعت ۹ صبح لغایت ۹ شب دایر برای دریافت محصول کلزاکاران دایر هستند .

وی یاد آور شد : تامین روغن مورد نیاز کشور و جلوگیری از خروج ارز، تامین علوفه مورد نیاز دام و طیور و تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه از اهداف توسعه کشت دانه‌های روغنی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =