اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: ۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این خوزستان تاکنون زیرپوشش اینترنت و خدمات دیجیتالی قرار گرفته‌اند و تا پایان امسال تمام روستاهای یاقی مانده نیز به اینترنت متصل می‌شوند.

به گزاش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی صالح نساج روز سه‌شنبه در آیین بهره برداری از طرح های هوشمندسازی در مدیریت شهری شهرداری اهواز در سالن تالار شهر اهواز، افزود: خوزستان دارای ۲ هزار و ۲۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار سکنه است که از این تعداد یک هزار و ۹۳۶ روستا به اینترنت متصل شده‌اند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای کاهش شکاف دیجیتال میان مناطق شهری و روستایی در خوزستان گفت: با توجه به تمایل نداشتن اپراتورهای تلفن همراه برای سرمایه گذاری در مناطق روستایی، وزارت ارتباطات خود از محل اعتبارات خدمات روستایی خدمات دیجیتالی را به روستاها ارایه داده است.

صالح نساج، با بیان اینکه  اینترنت نسل چهارم (۴G) در خوزستان از سطح مطلوبی برخوردار است افزود: تا پایان امسال پوشش اینترنت نسل پنجم (۵G) در اهواز به سطح قابل قبولی افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه همگن زیرساخت ارتباطی در خوزستان گفت: هدف از توسعه زیرساخت ها، جمع آوری اطلاعات و پردازش اطلاعات به منظور مدیریت دارایی ها و منابع موجود است.

وی با اشاره به اجرای ۱۱۰ کیلومتر فیبرنوری در اهواز با مشارکت شهرداری و شرکت ایرانسل افزود: با بهره برداری از طرح فیبرنوری شهری که از سال ۹۵ آغاز و امروز به بهره برداری رسید، کیفیت اینترنت در اهواز ارتقا یافته است.

صالح نساج با بیان اینکه مدیریت پسماند، هوشمندسازی توقفگاه‌های خودرویی، مدیریت ناوگان حمل و نقل شهری تنها بخشی از حوزه‌های هوشمندسازی است گفت: نرم افزار موبایلی "اهواز من" قابلیت توسعه دارد که در ارتقای رضایت عمومی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با تاکید بر ضرورت ایجاد وای فای شهری در مناطق گردشگری و عمومی اهواز گفت: امکان گسترش چتر اینترنت وای فای در کتابخانه‌های عمومی، فرهنگسراها و مکان‌های گردشگری در شهر اهواز به عنوان منبعی درآمدزا برای شهرداری و عامل ارتقای خدمات شهری وجود دارد که باید این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت های مکانی شهر اهواز یکی از اقدام های بزرگ شهرداری این کلانشهر است که اتصال آن به پنجره واحد زمین کشوری و اتصال بانک اطلاعاتی ۴۰ دستگاه مختلف استان به این سامانه می‌تواند بستر تحول بزرگ در این شهر شود.

۹ طرح زیرساختی هوشمندسازی در مدیریت شهری شهرداری اهواز با اعتبار یک هزار میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در این آیین به بهره برداری رسید.

سامانه پنجره واحد مجوزهای مبتنی بر ملک،  زیرساخت پرداخت الکترونیک به عنوان نخستین زیرساخت پرداخت الکترونیک حوزه حمل و نقل کشور، زیرساخت شهر هوشمند توسعه فیبر نوری و پروژه FTTH و اپلیکیشن "اهواز من" از جمله طرح هایی است که در این آیین رونمایی شد.

همچنین در این آیین راه اندازی زیرساخت اطلاعات مکانی شهر اهواز (SDI)، مرحله نخست نظارت هوشمند بر ساخت و ساز شهری، سامانه جامع سرمایه انسانی حقوق و دستمزد، سامانه مدیریت لوایح و مصوبه های شورای اسلامی شهر اهواز و ارتقای مرکز داده به بهره برداری رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =