کد خبر: 31997
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
گندم

مسئول اداره تعاون روستایی شهرستان آرادان گفت: هفت‌هزار و ۴۰۰ تن گندم به صورت مباشرتی از سوی تعاون روستایی این شهرستان خریداری شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمود بذربخشان روز سه به خبرنگاران اظهار داشت: ۲ مرکز خرید تضمینی گندم در آرادان  فعال است و تعاون روستایی این شهرستان به صورت مباشرتی نسبت به خرید تضمینی گندم اقدام می‌کند.
وی ادامه داد: امسال ۲هزار و ۴۰۰  تن جو از کشاورزان شهرستان آرادان به صورت توافقی و امانی از منابع داخلی شرکت های تعاونی خریداری شده است.
بذربخشان افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ تن بذر پنبه و پنج تن بذر ذرت برای کشت پائیزه تامین و در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه اداره تعاون روستایی شهرستان آرادان در تامین و توزیع اقلام تنظیم بازار در سه ماه نخست امسال نقش مهمی داشته است، بیان کرد: تامین و توزیع کالاهای اساسی مانند ۱۲۰ تن شکر، قند، برنج، گوشت قرمز، مرغ منجمد، تخم مرغ، روغن و صیفی جات از جمله اقدامات این اداره در آرادان بوده است.
مسئول اداره تعاون روستایی شهرستان آرادان با اشاره به طرح هویت گذاری دام های سبک و سنگین در  شهرستان آرادان، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون دام های سبک و سنگین این شهرستان به وسیله کارشناسان شرکت تعاونی کشاورزی گاوداران مربوطه پلاک کوبی و اصلاح نژاد شده است.
بذربخشان اضافه کرد: از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه امسال، یکهزار و ۹۷۰   لیتر شیر در مرکز جمع آوری شیر شهرستان آرادان خریداری و مقدار ۲ هزار و ۲۵۰  تن خوراک دام در بین دامداران این شهرستان توزیع شد.
وی یادآور شد: احداث مرکز جمع آوری شیر در زمینی به مساحت پنج‌هزار هزار مترمربع در شهرستان آرادان  در سال جاری از جمله طرح‌های مهم است.
بذربخشان افزود: ساخت انبار یکهزار تنی به وسیله شرکت تعاونی روستایی داورآباد شهرستان آرادان با تامین اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت از دیگر اقدامات در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ است.
وی خاطرنشان کرد: ۵۰۰  پروانه بهره‌برداری اتاق اصناف کشاورزی در سه ماهه نخست امسال صدور و یا تمدید شد.
مسئول اداره تعاون روستایی شهرستان آرادان گفت: از مهمترین برنامه های آتی این اداره، افتتاح شعبه دوم روستا بازار و همچنین بازسازی انبارهای سنتی شرکت تعاونی روستایی داورآباد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =