کد خبر: 31926
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
  • خبرنگار: نرگس آذرپیوند
  • چاپ
ماهی

استاندار بوشهر آبزی‌پروری را از مهمترین ظرفیت‌ها در استان دانست و گفت: تولید ماهی و میگو پرورشی در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش روستانیوز، احمد محمدی‌زاده عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای توسعه آبزی‌پروری در استان اظهار داشت: توسعه پرورش ماهی در قفس و میگو را در استان در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: با توجه به سوددهی و ارزآوری طرح‌های پرورش ماهی در قفس تلاش جدی برای توسعه و تقویت طرح‌های پرورش ماهی داریم و سرمایه گذاران در این حوزه حمایت می‌شوند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه میزان برداشت ماهی در قفس در استان شش هزار تن است ادامه داد: در همه روستاهای استان می‌توان چنین طرح‌هایی را هم در قالب انبوه و هم به صورت طرح‌های کوچک روستایی اجرا کرد.

وی بیان کرد: بیش از سه هزار هکتار زمین در بزرگترین شهرک شیلاتی کشور توسعه و زیرسازی شده و دولت پشتیبانی لازم را از این طرح انجام می‌دهد که تاکنون دو طرح با مساحت ۱۵۰ هکتار در این شهرک زیر کشت رفته است.

محمدی‌زاده با اشاره به واگذاری ۱۳۰۰ هکتار اراضی جدید پرورش میگو در استان بوشهر خاطرنشان کرد: قطعه ۶۰۰ هکتاری پرورش میگو در منطقه شیف غربی آماده شده که بزودی فراخوان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم بومی و ایثارگران در اولویت واگذاری اراضی قرار دارند افزود: قطعه ۷۰۰ هکتاری پرورش میگو در شهرستان دیلم تعریف شده که مردم بومی و روستاییان اطراف دیلم در این‌طرح مشارکت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =