کد خبر: 31843
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
روستای پیاوین بانه

​استاندار یزد با بیان اینکه عملکرد دهیاران بر اساس پیشرفت اجرای محورهای برنامه تحولی روستاها و استفاده از اندیشه و توان نخبگان در امور ارزیابی خواهد شد گفت: رشد همه جانبه روستاها مستلزم تدوین برنامه تحولی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، مهران فاطمی در نشست با دهیاران استان که به مناسبت روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برگزار شد اظهار داشت: بر این اساس باید برنامه تحولی هر روستا تدوین و نقش و سهم هر دستگاه در آن مشخص شود.

وی با اشاره به شعار «ایران قوی و دولت مردمی» به عنوان شعار دولت سیزدهم، افزود: بخش مهمی از این شعار در روستاها و دهیاری ها محقق می شود و دهیاران باید علاوه بر مردم داری، فروتنی و حضور در متن مردم، اهالی روستا و به ویژه جوانان روستا را در امور مشارکت دهند.

استاندار یزد با تاکید بر لزوم دوری دهیاری ها از عرصه سیاست و توجه صرف به خدمت به مردم و توسعه روستاها خطاب به دهیاران گفت: شما سرباز نظام، ولایت و شهدا هستید و به هیچ عنوان نباید فضای دهیاری ها را تبدیل به فضایی سیاسی و حزبی کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه دهیاران باید محور وفاق، انسجام و وحدت در روستاها باشند، بر توجه ویژه به مسائل فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و انقلابی مردم و نیز پیگیری مصرانه موضوعات و محورهای مرتبط با مسائل و دغدغه های روستا؛ تا حصول نتیجه تاکید کرد.

فاطمی با اشاره به دغدغه های موجود در روستا در زمینه ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: با نگاه نوآورانه و خلاقانه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در روستاها و تکنولوژی های روز ارتباطی می توان در این راستا موفق عمل کرد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه آداب و رسوم و هویت روستاها نباید در سایه زندگی مدرن امروز، رنگ ببازند، افزود: در این راستا باید آداب و رسوم روستاها احیا و در قالب جشنواره های مختلف ارائه شوند که قطعا این موضوع نقش قابل توجهی در توسعه گردشگری روستا خواهد داشت.

وی خط قرمز استان را آب شرب مردم دانست و خاطرنشان کرد: در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) آبرسانی به ۵۱ روستا در دستور کار است و ۳۸۱ روستا به این لیست اضافه می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =