آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با اجرای فاز اول طرح جهاد آبرسانی در استان کرمانشاه اهالی ۱۹۴ روستا با جمعیت حدود ۴۰ هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، رضا داودی عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه های محرومیت زدایی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه که با حضور نمایندگانی از وزارت نیرو برگزار شد، اظهار داشت: پس از مطرح شدن طرح جهاد آبرسانی در وزارت نیرو با محوریت آبرسانی به روستاهای مناطق محروم، قرارداد آبرسانی به ۳۴۹ روستای استان در دی ۱۴۰۰ منعقد شد.

وی ادامه داد: این طرح در قالب یک قرارداد ۳۰ ماهه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد و در بهمن ماه ۱۴۰۰ عملیات اجرایی فاز اول آن توسط قرارگاه نجف و سپاه حضرت نبی اکرم(ص) به عنوان معین آغاز شد.

 داودی افزود: پروژه های آبرسانی هشت شهرستان استان که شامل ۱۸۳ روستا است به قرارگاه نجف و پروژه های ۶ شهرستان که شامل ۱۶۶ روستا است به سپاه حضرت نبی اکرم(ص) واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: در فاز اول این طرح پروژه آبرسانی به ۱۹۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر در شهرستان های کرمانشاه، سنقر و کلیایی، اسلام آباد غرب، گیلانغرب، صحنه، پاوه و دالاهو در قالب ۱۲ مجتمع آغاز شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۱۰ تا ۴۰ درصدی این پروژه، یادآوری کرد: پیش بینی می شود فاز اول پروژه تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

داودی اعتبار پروژه جهاد آبرسانی استان را ۳۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اکثر روستاهای این پروژه که در مناطق محروم و مرزی استان قرار دارند دارای تنش آبی بوده و با تانکر سیار آبرسانی می شوند.

این مقام مسئول تشکیل قرارگاه جهاد آبرسانی در وزارت نیرو را یکی از پروژه های عظیم عمرانی و حرکتی جهادی جهت رفع مشکلات آب روستایی دانست و گفت: تلاش خواهیم کرد پروژه آبرسانی به ۳۴۹ روستا استان طی ۲ سال به اتمام برسد.

وی در پایان یادآور شد: با بهره برداری از این پروژه شاخص بهره مندی آب شرب روستایی استان نیز از ۸۳ درصد به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

پروژه‌های طرح جهادی آبرسانی باید در موعد مقرر به پایان برسد

در ادامه این جلسه "مهدی خان‌احمدی" ناظر عالی پروژه‌های جهاد آبرسانی وزارت نیرو نیز ضمن تشکر از نیروی زمینی سپاه و بسیج سازندگی اظهار داشت: با بررسی هایی که از روند اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان کرمانشاه داشته ایم، امیدواریم سرعت و کیفیت اجرا آنها با توجه به اهتمام قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در آینده نزدیک به شرایط مطلوب‌تر نزدیک شود.

 وی به ضرورت ارائه برنامه زمانبندی دقیق جهت انجام پروژه های فوق و اتمام پروژه های طرح جهادی آبرسانی تاکید کرد و افزود: پروژه های طرح جهاد آبرسانی که با هدف محرومیت زدایی و ایجاد زیرساخت های آبرسانی لازم در روستاها به اجرا درآمده اند باید به‌ صورت جهادی و بر اساس استانداردهای فنی با سرعت معقول اجرا شوند.

خان احمدی گفت: باید پس از پایان پروژه ها علاوه بر افزایش شاخص بهره مندی آب شرب روستایی شاهد توسعه روستاهای محروم نیز باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =