کد خبر: 31647
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
سیفی

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: موفقیت ورزش قهرمانی در گرو عواملی نظیر استعداد ذاتی مناسب، شرایط روانی مطلوب و تسلط به مهارت‌های تکنیکی است و در حاشیه‌ شهرها و روستاهای استان استعدادهای برتر نهفته‌ای وجود دارند که نیازمند کشف و شکوفایی از سوی هیات های ورزشی هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، حمید سیفی در نشست هماهنگی برگزاری سومین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور که با حضور رؤسا، نواب رئیس و دبیران هیات‌های ورزشی استان همدان برگزار شد با بیان این‌که هیات‌های ورزشی ما با تمام توان قطار ورزش استان را به حرکت درآورده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه امروز شاهد هستیم علی‌رغم وجود مشکلات مالی و اعتباری هیات‌های ورزشی پای کار ایستاده‌اند و برای تعالی ورزش استان و آینده نوجوانان و جوانان این استان در تلاش هستند.

وی با تاکید بر این‌که در حاشیه‌ها و روستاهای ما استعدادهای برتر نهفته‌ای وجود دارند که نیازمند کشف و شکوفایی از سوی هیات های ورزشی هستند، مطرح کرد: لازمه شکوفایی این استعدادها فراهم‌کردن حداقل‌های موردنیاز جهت ورزش‌کردن در روستاهاست.

سیفی افزود: موفقیت ورزش قهرمانی در گرو عواملی نظیر استعداد ذاتی مناسب، شرایط روانی مطلوب و تسلط به مهارت‌های تکنیکی خلاصه می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان تصریح کرد: با توجه به این‌که استعدادیابی فرآیندی علمی و هدفمند است، کودکان و نوجوانان از طریق برخی آزمون‌ها و معیارهای استاندارد ارزیابی می‌شوند و با شرکت در رشته‌های ورزشی مناسب که امید موفقیت بیشتری از آن‌ها می‌رود، تشویق و هدایت شده و برآورد میزان ماندگاری و ادامه کار این مستعدان ورزشی پیش‌بینی می‌شود.

در این نشست معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز گزارشی از نحوه برگزاری سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی ارائه کرد و گفت: در سال ۹۷ با برپایی نخستین المپیاد ورزشی با مشارکت ۳۷ فدراسیون و مشارکت ۱۸ هزار و ۴۹ ورزشکار در دو بخش دختران و پسران ۲۳۲۱ فرد مستعد در رشته های مختلف شناسایی شدند.

وی با اشاره به سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور، اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها طی روزهای ۲۸ مرداد تا ۸ شهریور سال‌جاری با مشارکت ۲۶ فدراسیون به میزبانی ۸ استان کشور برگزار می‌شود.

ضمیری کامل با اشاره به توزیع هزار و ۱۹۶ مدال در سومین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر، خاطرنشان کرد: این رقابت ها در ۲ بخش دختران و پسران و در رده سنی ۱۲ تا ۱۶ سال در کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =