کد خبر: 31572
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
مسجد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۱۱۰ خانه قرآن شهری و روستایی است، گفت: توسعه فعالیت‌های قرانی در زمره اولویت‌های اداره کل محسوب می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی بعد از ظهر چهارشنبه در گردهمایی ائمه جمعه شرق استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی در شاهرود با بیان اینکه راهبر تبلیغ در استان و شهرستان‌ها، شبکه ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان محسوب می‌شوند، تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از دستاوردهای مهم امام (ره) برای انقلاب و از جمله ساختارهای کم نظیر است.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی خودش را یک نهاد حوزوی می‌داند که از باب وظیفه‌ای که امام (ره) بر دوش سازمان نهادند، پیشانی تبلیغی دینی است لذا تلاش کرده تا در زمینه توسعه فرهنگ دینی و تبلیغی اقداماتی را ساماندهی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این استان ۱۱۰ خانه قرآنی شهری و روستایی دارد، افزود: دارالقرآن الکریم کشور و اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در واقع متصدی اجرای امورات مرتبط با خانه‌های قرآنی در سراسر استان محسوب می‌شود.

عبدالهی با بیان اینکه ۶۰ کانون فرهنگی و تبلیغی در استان سمنان وجود دارد که ۳۰ مورد فعال است، گفت: اعتبارات اداره کل با توجه به مجموعه کارکنان و همچنین رسالت سنگینی که بر دوش دارد کافی نیست.

وی با بیان اینکه شبکه امامت در عرض طرح هجرت روستاها شامل ۷۴ امام روستا بخشی از شبکه تبلیغی استان سمنان محسوب می‌شود، گفت: روحانیان اعزامی استان تا نیمه سال ۱۴۰۰ متوسط دریافتی نزدیک به یک میلیون تومان در ماه داشتند و این وضعیت امسال ساماندهی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بیان کرد: شبکه امام محله در شهرها به استعداد ۱۵ نفر و شبکه پایگاه‌های اجتماعی در حاشیه شهرها شامل هشت پایگاه از دیگر داشته‌ها و ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در این استان است.

عبدالهی بیان کرد: به مجموعه اداره کل باید هیئت‌های مذهبی را نیز افزود که ۸۰۰ هیئت ثبت شده را شامل می‌شود که می‌بایست به امورات آنها نیز رسیدگی شود که عملاً به لحاظ خدمت رسانی با محدودیت منابع و عده و عُده روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه سعی شده تا هیئت‌های مذهبی استان سمنان دسته بندی و از آنانی که شاخص تر هستند، حمایت‌هایی شود، گفت: کانون مداحان و کانون‌های مداحان شهرستان‌های هشت گانه استان سمنان نیز نیازمند اعتبارات، تجهیزات و … هستند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =