کد خبر: 31414
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
سند

برابر بخشنامه سازمان ثبت اسناد و املاک، در بافت مسکونی روستاها، صدور و تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای از هزینه‌های ثبتی به میزان یک میلیون ریال معاف است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ حسین کاظمی معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با ارائه گزارشی ازحد نگاری (کاداستر) انجام شده توسط این سازمان اظهار داشت: میزان حد نگاری اراضی ملی و موات تا پایان سال قبل یک میلیون و ۷۴ هزار هکتار است که طبق هماهنگی به عمل آمده با اداره کل منابع طبیعی استان ظرف یک ماه آینده میزان حد نگاری به یک میلیون و ۱۳۲ هزار هکتار خواهد رسید.

کاظمی با اشاره به حد نگاری منازل مسکونی بافت روستایی، گفت:حد نگاری مناطق مسکونی بافت روستایی تا پایان سال ۱۳۹۶ از کل املاک بافت مسکونی روستایی استان، ۵ هزار و ۱۹ قطعه به مساحت ۲۴۳ هکتار بود که در سال قبل پیشرفت زیادی کرده و به ۳۲ هزار و ۶۲۹ قطعه به مساحت ۵ هزار و ۳۴۶ هکتار رسید.

معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان سپس افزود: برابر بخشنامه سازمان در بافت مسکونی روستا‌ها صدور و تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای از هزینه‌های ثبتی به میزان یک میلیون ریال معاف است و در آینده نزدیک در صورت استقبال متقاضیان عملیات حد نگاری مناطق باقی مانده املاک بافت مسکونی روستایی با همکاری بنیاد مسکن عملیاتی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =