کد خبر: 31169
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
گیلاس

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: سومین جشنواره گیلاس تیرماه سال جاری در روستای ولیدر شهرستان طارم با هدف معرفی جاذبه های گردشگری و نشاط آفرینی پس از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع کرونا برگزار می‌‎شود.

به گزارش روستانیوز، علی اکبر شرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا جشنواره گیلاس در روستاهای شیت و ولیدر شهرستان برگزار نشد که امسال با انجام واکسیناسیون عمومی و کاهش شیوع ویروس کرونا این جشنواره با همکاری ارگان های متولی امر در روستای ولیدر شهرستان طارم برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس جشنواره روزهای دوم و سوم تیر امسال برگزار خواهد شد و انواع گیلاس های تولیدی در این روستا به فروش گذاشته خواهد شد.

شرفی تصریح کرد: اجرای موسیقی فولکلور، پخت آش سنتی، نمایش و فروش لباس محلی و اجرای آیین‌های سنتی نیز از جمله برنامه‌های دیگر این جشنواره خواهد بود تا یک فضای مفرح و شاد را برای بازدیدکنندگان ایجاد کند.

این مسوول ادامه داد: برگزاری این جشنواره ها در استان به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده و هر ساله گردشگران بسیاری برای شرکت در این جشن‌ ها به روستاهای استان سفر می ‌کنند و حضور این حجم از گردشگر در یک منطقه روستایی فرصت مغتنمی برای معرفی جاذبه های گردشگری، فرهنگ بومی، توانمند کردن جوامع محلی، افزایش مشارکت مردم، نشاط آفرینی و در نهایت توسعه گردشگری روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: محصول صنایع‌دستی در حقیقت شناسنامه فرهنگ و هویت ایرانی است و صادرات صنایع دستی علاوه بر ارز آوری، در حقیقت صادرات فرهنگ ایرانی است و حوزه صنایع‌دستی عالی‌ترین ابزار برای برنامه ریزی و دستیابی به شعار سال است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =