کد خبر: 31148
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
کتابخانه

فرماندار همدان از راه اندازی پویش ساخت کتابخانه روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: بر این اساس در تلاش هستیم تا افراد خیر به سمت این موضوع سوق داده شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمدعلی محمدی دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان به ایام تابستان و اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: در این ایام، کتابخانه‌های عمومی در کنار سایر متولیان نقش ویژه‌ای بر عهده دارند و به همین منظور باید از عملکرد جزیره‌ای خودداری و با هم افزایی برنامه‌های مطلوبی برای کودکان و نوجوانان فراهم کرد.

وی در ادامه، خواستار ورود مناسب کتابخانه های عمومی در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی مرد در هفته مبارزه با مواد مخدر نیز شد.

فرماندار همدان با بیان اینکه شهر جورقان به یک کتابخانه مستقل و مطلوب نیاز دارد، تصریح کرد: شهرداری جورقان ظرف یک هفته زمین مناسب را که شاخصه‌های لازم را از نظر راه دسترسی، تأمین انرژی بر اساس بافت شهر معرفی کند تا بتوانم مراحل اجرایی آن را آغاز کنیم.

این مقام مسئول از راه اندازی پ ویش ساخت کتابخانه روستایی در شهرستان همدان خبر داد و گفت: بر این اساس برآنیم تا افراد خیر را به سمت این موضوع سوق و آنها را از وجود چنین نیازی با خبر سازیم.

محمدی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی در رشد و پرورش کودکان تأثیر به سزایی دارند و باید بدانیم که کودکان و نوجوانان روستایی به وجود کتابخانه نیاز مبرمی دارند.

فرماندار همدان در این راستا، هزینه کردن در حوزه فرهنگی و احداث کتابخانه را یک سرمایه گذاری دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در ادامه این جلسه به احداث کتابخانه در شهر جورقان اشاره کرد و گفت: نیاز است که شهرداری و شورای اسلامی شهر، زمین‌های مورد نظر خود را به منظور بررسی و ارزیابی کارشناسان به فرمانداری و اداره کل کتابخانه‌های عمومی معرفی کنند

عاطفه زارعی با بیان اینکه در سال گذشته، پروژه‌های نیمه تمام در این حوزه مانند کتابخانه شهید مظاهری به اتمام رسید، عنوان کرد: در سال جاری، تکمیل کتابخانه روستای عبدالرحیم و بازسازی برخی از کتابخانه‌های عمومی در دستور کار قرار دارند.

وی تصریح کرد: تحقق کامل جامعه دانش بنیان، در گرو تأمین، تکمیل و ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی بوده و یکی از مهمترین این زیرساخت‌ها، کتابخانه‌های عمومی است که منابع اطلاعاتی لازم را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: در حال حاضر، در هر شهرستان از استان همدان، به طور میانگین ۸۰ روستا با جمعیت زیر یک هزار و ۵۰۰ روستا وجود دارد که نیازمند گسترش امکانات فرهنگی هستند؛ بدین سان، پیگیری برای تهیه کتابخانه‌های سیار آغاز شده و در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =