کد خبر: 31069
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
درمان

وزیر بهداشت گفت: دریافتی نیروی انسانی در مناطق محروم نباید همان مقدار دریافتی پزشک در تهران و اصفهان و شیراز باشد از این رو به دنبال افزایش دریافتی پزشکان در مناطق محروم هستیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما؛ دکتر عین‌اللهی در برنامه صبح بخیر ایران با اشاره به اینکه تمرکز وزارت بهداشت بر پیشگیری است، افزود: برنامه ما این است که شبکه‌های بهداشتی را در سطح کشور گسترش دهیم و امسال بتوانیم ۶ هزار خانه بهداشت به ویژه در مناطق محروم احداث کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید به ازای هر روستا یک خانه بهداشت داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از اقدامات مؤثری که بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفت تأسیس خانه‌های بهداشت بود و همین شبکه بهداشت در شیوع کرونا بسیار مؤثر عمل کردند.

دکتر عین اللهی تأکید کرد: بسته های مختلفی برای تقویت مناطق محروم از نظر سلامت مردم پیش بینی و در صدد اجرایی کردن آن هستیم.

وی افزود: در رابطه با مراکز درمانی هم اولویت ایجاد مراکز درمانی و بیمارستان ها در مناطق محروم است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نیروی انسانی یکی از مشکلات ما در این مناطق است، تصریح کرد: دریافتی نیروی انسانی که به مناطق محروم سیستان و بلوچستان و هرمزگان می رود نباید همان مقدار دریافتی پزشک در تهران و اصفهان و شیراز باشد از این رو دنبال این هستیم که دریافتی نیروهایی که در مناطق محروم خدمت می کنند نسبت به مناطق برخوردار بیشتر باشد زیرا این موضوع باعث می شود افراد بیشتر به این مناطق جذب شوند.

وی مهمترین راه‌حل در مسأله نیروی انسانی مناطق محروم را بومی گزینی دانست و گفت: ما باید افرادی را چه در سطح پزشکی، چه در سطح پرستار، چه در سطح نیروهای بهداشتی از مناطق محروم بگیریم، تربیت کنیم و به مناطق محروم برگردانیم.

دکتر عین اللهی گفت: امسال تأکید داشته‌ایم که سهمیه رشته‌های تخصصی مناطق محروم را افزایش دهیم تا علاقه‌مندان را از مناطق محروم جذب کنیم و سپس به عنوان متخصص برای خدمت به این مناطق برگردند تا نیاز مردم را حل کنند.

وزیر بهداشت درباره افزایش ظرفیت پزشکی و دندان پزشکی گفت: افزایش ظرفیت نیروهای پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و پس از بررسی‌های آمار و اطلاعات مختلف، با تصویب این شورا ۲۰ درصد به ظرفیت پزشکی افزوده شد.

وی تأکید کرد: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات قانونی است و ما ملزم به اجرای آن هستیم.

وزیر بهداشت گفت: در رابطه با دندانپزشکی هنوز مصوبه مهمی نداشته ایم، کمیته های زیرمجموعه پیشنهادهایی داده اند و درخواست ما مطرح شدن موضوع در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی است اما به طور کلی با توجه به زیرساخت ها می توانیم این کار را انجام دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =