سد ویس سقز

فرماندار گرمه گفت: اجرای سد گلمندره در این شهرستان اکنون ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل این پروژه ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، عبدالحسین قاضوی اظهار داشت: سد گلمندره در این شهرستان پروژه ملی است که تاکنون ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است. 

قاضوی افزود: ظرفیت این سد ۲۷.۸ میلیون متر مکعب و توان تنظیم آن ۱۲.۸ میلیون متر مکعب در سال است.

وی افزود: کنترل سیلاب ورودی به جنگل گلستان، بهبود وضعیت کشاورزی اراضی پایاب سد، تامین آب برای صنایع پایین دست و رونق اقتصادی منطقه از مهمترین اهداف ساخت این سد است.

سد گلمندره از نوع خاکی سنگریزه ای با هسته رسی است که طول تاج آن ۶۷۰ متر، ارتفاع تاج سد ۶۱ متر، عرض تاج ۱۰ متر است و اراضی تحت پوشش شبکه آن پس از بهره برداری یکهزار هکتار خواهد بود.

تکمیل پروژه های ناتمام شهرستان گرمه ۶۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

قاضوی در بخش دیگر سخنان خود گفت: تکمیل ۱۸ پروژه ناتمام مصوب کارگروه امور زیربنایی این شهرستان ۶۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در این زمینه سرعت دادن به پروژه های با پیشرفت بالای ۷۰ درصد در اولویت است. 

فرماندار گرمه خاطرنشان کرد: استخر شنا در گرمه، زمین چمن گرمه، سالن ورزشی دانش آموزشی درق، تکمیل و تجهیز ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی و کتابخانه ایور و تکمیل کلانتری انتظامی ۱۲ در درق از جمله مهم ترین پروژه های در حال اجرا در این شهرستان است. 

شهرستان ۲۵ هزار نفری گرمه در غرب خراسان شمالی واقع و با استان های سمنان و گلستان همسایه است.

این شهرستان دارای سه شهر، ۲ دهستان و ۱۷ روستا است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =