کد خبر: 30997
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷
استاندار هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: ساختمانی از کمیته امداد دریافت شده است که در آن درمانگاه تامین اجتماعی تا سه ماه آینده تجهیز و راه اندازی می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، مهدی دوستی در نشست شورای اداری حاجی آباد که در استانداری هرمزگان برگزار شد، افزود: برای ساخت درمانگاه تامین اجتماعی حداقل سه سال زمان نیاز است به همین دلیل برای پیشرفت کار فعلا این درمانگاه در ساختمانی که از کمیته امداد اجاره شده است راه اندازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حوزه معدن پر اشتغال و پرکار است، گفت: کارخانه ۳۰۰ هزار تن سنگ هماتیت حاجی آباد تا چند روز آینده به بهره برداری می‌رسد و ساخت خط تولید جدید یک میلیون تنی این کارخانه نیز آغاز می‌شود که با راه اندازی آن هرمزگان در زمینه سنگ هماتیت در کشور رتبه اول را کسب می‌کند.
دوستی با بیان اینکه شرکت‌هایی که در استان فرآوری انجام دهند مشکلات زمین، آب و برق آن‌ها برطرف می‌شود، افزود: برخی از معادن در حاجی آباد محصولات خود را بصورت خام به سراسر کشور ارسال می‌کنند به همین منظور ۵۰۰ هکتار زمین در اختیار سازمان صنعت معدن و تجارت استان قرار گرفت که با معدن داران مذاکراتی را شروع کند که محصولات در خود استان فرآوری شود.
استاندار هرمزگان افزود: همچنین ۵ طرح در حوزه راه و شهرسازی تصویت و تا دهه فجر به بهر برداری می‌رسند.
وی با بیان اینکه در حوزه برق رسانی به منازل مسکونی مشکل نداریم، گفت: بیشترین مشکل در مورد زیرساخت‌های برق چاه ها، صنایع و کشاورزی است.
دوستی افزود: پوشش اینترنت ۹ روستا که فقد اینترنت هستند تا دهه فجر به برطرف می‌شود.
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه آب شرب مناطق فاقد آب مناسب تا دهه فجر برطرف می‌شود، گفت:
پروژه‌های آب رسانی هزینه بر در حاجی آباد در حوزه‌های آبرسانی به دو دشت و گلخانه ها‌ی این منطقه است که مصوب شد صورت گیرد.
وی افزود: زیرساخت‌های طرح کاشت انجیر دیم در ۵۰۰ هکتار با کمک دولت شامل ایجاد استخر و توزیع نهال صورت می‌پذیرد.
دوستی گفت: دو سالن ورزشی و ۹ زمین چمن مصنوعی تا دهه فجر نیز در حاجی آباد به بهره برداری می‌رسد.
استاندار افزود: چهار طرح در حوزه گاز رسانی در حاجی آباد تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
وی گفت: برای مطالعه زیرساخت‌های حوزه‌های معدن و گلخانه‌ها که از موارد خیلی مهم است و کمک زیادی برای راه اندازی طرح‌ها در این دو حوزه می‌کند تخصیص اعتبار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =